یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

معلولیت

میخوام درباره معلولیت بگم،وقتی پای این کلمه به میون میاد،همه ما یاد ویلچر و دست و پای مصنوعی میافتیم،که نشانه های بارز معلولیت هستن.میخوام از احساس یه معلول بگم.سالیان سال هست که با بیماری اگزما دست به گریبان هستم،مخصوصا در فصل بهار دست ها به شدت تاول میزنه،زخم میشه،درد میگیره و پوست پوست میشه،پروسه که طی شد دوباره پوست جدید میاره و خوب میشه تا دوباره شروع بشه،

سالیان سال هست که وضع همین جوره،از اون جایی که تمام تهران گردو غبار داره ،حتی برای لمس کوچکترین وسایل با تردیدرفتار میکنم،وقتی زخم میشه هر ذره خاک باعث درد و سوزش زیاد میشه.

لابد الان فکر میکنید چرا دستکش استفاده نمیکنم،تا حالا روی دستی که زخم داره پلاستیک گذاشتید؟

یعنی وقتی عرق میکنه سوزشش چند برابر میشه.به عنوان یه مادر مجبورم غذا بپزم،ظرف بشورم و نظافت بکنم.البته همسر خیلی کمک حال هست،ولی خوب کار یه روز و دوروز نیست.شما فکر کنید یک معلولیت مادام العمر.یعنی حتی دست دادن با دوستان هم درد آوره?

حالا از دید مردم ببینید.یه خانم خوش برو رو،به اصطلاح آدم حسابی،خودش رو کنار میکشه،در کارها شراکت نمیکنه،از دست دادن فراری هست،در مهمونی ها ظرف نمیشوره،چه فکری میکنید؟

اون اوایل برای دیگران توضیح میدادم،زخم ها رو نشون میدادم.برخوردها به دو صورت بود.یا خودشون رو کنار میکشیدن و چندششون میشد.یا با دلسوزی و تجویز های مختلف خسته ام میکردن.

بدی مطلب این بود که مردم مشکل رو فراموش میکردن،یعنی دفعه بعد که میدیدمشون باز هم باید توضیح میدادم.

بعد از یه مدت بیخیال توضیح شدم،دست میدادم درد میکشیدم،ظرف میشستم درد میکشیدم.

هنوز هم همینطوره.میخوام بگم وقتی با یه معلول آشکار یا پنهان رو به رو میشید ترحم نکنید،اگر کمکی از دستتون بر میاد انجام بدید،والا مثل یه آدم معمولی باهاش بر خورد کنید.شاید بدترین چیزی که میتونید به معلول بدید ترحم باشه.

نظرات 5 + ارسال نظر
مینو سه‌شنبه 1 خرداد 1397 ساعت 22:23 http://Milad321.blogfa.com

بقول معروف قربون زبونت سهیلا جان.میدونی که من خودم مشکل حرکتی دارم.عصب دستم هم صضعیفه.بقول شما مدام باید به بعضی ادم ها توضیح بدم که مثلا چرا مسافرت نمیرم یا چرا پیک نیک نمیرم.
متاسفانه انواع حساسیت ها به علت الودگی هوا رو به افزایشه.
پسر من هم دوران کودکی اگزما داشت و خیلی اذیت شدیم.

سلام مینو جان،واقعا توضیح دادن مداوم خسته کننده است،کاش آدم ها بفهمن وقتی کسی کاری رو انجام نمیده یا نمیتونه یا نمیخواد،در هر صورت به کسی مربوط نیست.

بهنام جمعه 21 اردیبهشت 1397 ساعت 11:54 http://harfehesabi.blogsky.com/

پست خوبی بود
البته اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم خب همه یه جورایی معلولیم!
مثلا من خودم هم پزوریازیس دارم که بیماری پوستی مسخره ایه و درمان هم نداره..
ولی خب در مورد نحوه ی رفتار با کسانی که نارسایی ای دارن صحبتتون جالب بود..
و البته واکنشتون ناجالب!
حالا درسته که بقیه برخوردشون به دلیل پلیدی ذات یا سادگی دل درست نبوده، ولی دلیلی نداشت به نظرم که شما برای حرف مردم خودتون رو نادیده بگیرید....

حرفتون کاملا درسته،ولی وقتی کم بیاری دیگه نمیتونی واکنش منطقی داشته باشی.

یک دوست پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1397 ساعت 21:52

سلام تازه وبتون رو دیدم .می خواستم بگم در جایی خواندم بیشتر مشکلات پوستی منشا کبدی دارند راحل ا کار کبد که اصلاح بشه پوست هم عالی می شه .د ..اگه به پزشک طب سنتی مراجعه کنید صد در صد حل می شه نگران نباشید اصلا

ممنون،حتما مراجعه میکنم.

ونوس یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ساعت 21:46 http://calmdreams.blogfa.com

دستای شومل منم حساسیته و خودش هم مقصره و مراعات نمیکنه. بعد همه فکر میکنند مشکل از منه و من بهش نمیرسم در صورتیکه بقول تو راه درمانی نداره
پماد کلوبتازول میزنه خوب میشه.. قطع کنه همون جوره دوباره
بدی پمادش اینه که کورتونی هست
سهیلا جان ظرف نشور جایی میری چه اجباری. بزار فکر کنن تنبلی یا اهمیت نمیدی سلامت خودت مهمتره

سلام.بله متاسفانه راه حل نداره.این پمادها هم پوست رو نازک میکنه هم موقت هست.من هر جا میرم مهمونی دستکش هم با خودم میبرم.

رها یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ساعت 00:37

عزیزم خصوصیت خوندم.
ان شالله روز به روز بهتر شی

ممنون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد