یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

ارزش زنان


زمانی که خانمی احساس ارزش نمی کند چه اتفاقی برایش می افتد:

غمناک ترین نامه هایی که دریافت کرده ام از سوی مردانی است که قلبشان شکسته شده و رنجیده اند،چون زنی را که دوست داشته اند از دست داده اند و این تقصیر خودشان بوده،این مردان معمولا داستان مشابهی را تعریف می کنند.

آنان می گ<100یند عاشق زنی شده اند که به نظر می آمد فرد مناسبی برای آن هاست.در ابتدا همه چیز عالی پیش می رفت تا اینکه یک روز زن می گوید: نیاز به کمک بیشتر،صحبت و توجه بیشتر از طرف تو دارم.
اما مرد به هیچ کدام از این موارد گوش نمی دهد.او این نیازها را درک نمی کند.برای همین عصبانی شده و از خانه خارج می شود.همسرش به دنبالش می رود و می خواهد به او بفهماند که چقدر غمگین و آزرده شده است،اما مرد لج می کند و جواب نمی دهد.
آخر این داستان همیشه یک جور است.بالاخره روزی می رسد که مرد با کمال تعجب می بیند که همسرش به او می گوید:
دیگر خسته شده ام.
و او را ترک خواهد کرد.ناگهان مرد به خود می آید و می فهمد که هرگز قدر و ارزش همسرش را ندانسته و آن را یک چیز معمولی و عادی می دانسته،اما حالا دیگر خیلی دیر شده،او رفته.

در این جا آخرین پاراگراف یکی از این نامه ها را که از طرف مرد جوانی از اهالی ویرجینیا نوشته شده می آورم.او درباره ی جدایی اش بعد از چهار سال ازدواج با یکی از همکلاسی های دانشگاهی اش چنین نوشته:

اکنون که این نامه را می نویسم بسیار دیر شده و مانند هر شب در آپارتمان کوچک و تاریک خود نشسته و "ترزا" را به یاد می آورم،دلم برایش تنگ شده و می دانم که دیگر هرگز نمی توانم او را به دست بیاورم.
او را از خودم راندم و خدا هم او را از من گرفت.خانم آنجلیس،چیزی که مرا شکنجه می دهد این است که می دانم چقدر مرا دوست داشت.
او واقعا عاشق من بود و تمام چیزی که در قبال آن توقع داشت این بود که بداند من هم او را به همان اندازه دوست دارم و چیزی که واقعا مرا می کشد این است که من به این نیاز او واقف بودم،اما به قدری لجباز،مغرور و خودخواه بودم که به روی خود نمی آوردم.
از شما نمی پرسم که چه کار می توانم برای بازگشت همسرم انجام دهم چون می دانم دیگر امیدی برای این کار وجود ندارد،اما خواهش می کنم ماجرای زندگی مرا برای مردانی که کتاب هایتان را می خوانند بازگو کنید.به آن ها بگویید که اشتباه مرا نکنند و قدر همسرشان را بدانند و از او نگهداری کنند.

وقتی این نامه را خواندم گریستم و هم اکنون نیز که آن را برای شما می گویم گریه ام می گیرد.اشک های من برای مردانی است که دیر به این حقیقت رسیده اند که عشق یک زن هدیه ای گران بهاست.وقتی قدر نعمتی را ندانید،مطمئنا آن را از دست خواهید داد.
اشک های من برای زنانی است که مجبور به ترک مردی هستند که واقعا دوستش دارند،به خاطر اینکه آنان را در زندگی مورد قدر دانی قرار نداده و عشق
آنان را بی اهمیت تلقی کرده اند.



"رازهایی درباره ی زنان"
باربارا دی آنجلیس

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 16:16 http://golmahi.persianblog.ir/

سلام
کتاب خوبیه هم در مورد زنان و هم در مورد مردان
یاداوری شد که دوباره برم بخونمش
مرررررررسی عزیزم

واقعا کتاب خوبیه . ممنون که سر زدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد