یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

اعتیاد

یادمه تازه سر کار جدیدم رفته بودم. تقریبا 9 سال پیش بود.

یه خانم جوان اومد و گفت شما در مرکزتون مشاوره دارید .

خوب اون موقع نداشتیم . همین رو بهش گفتم . بعد همونجا زد زیر گریه .

منم اون موقع ها به شدت احساس سوپر من بودن داشتم.

نشوندمش پیش خودم که حرف بزنه.

گفت:دو ماهه باردارم و میخوام سقط کنم.

برق از سرم پرید.

گفتم: خدا نکرده پدر نداره ؟

گفت : داره. من:پس مشکل چیه؟

گفت: معتاده. من:به چی ؟

گفت : به هرویین.من: مشکل مالی هم دارید؟

-خیر . پدرم تازه فوت شده و ارثیه خوبی بهم رسیده . پدرم هم معتاد به تریاک بود ولی بسیار مهربان بود.

از روزی که از دنیا رفت دنیا برام تموم شد. حوصله زندگی ندارم.

بدتر از همه اینکه مادرم اجازه عزاداری و گریه برای پدرم رو نمیده.

کم کم داشتم میفهمیدم که خانم در واقع از افسردگی رنج میبره و داغ عزیزش. مشکل اصلا بچه نیست.

براش گفتم که وقتی کسی عزیز رو از دست میده از شش تا یکسال عزادار میشه و بهتره عزاداری کنه .

گریه کنه و دردش رو بیرون بریزه. شما این مرحله رو طی نکردی و دچار مشکل شدی.

آیا شوهرت دست بزن داره . تا حالا شده خمار بشه و بزنتت.

گفت: نه ولی خودشو میزنه.

گفتم: دوستت داره.

گفت :خیلی.

گفتم میتونی ازش جدا شی.

گفت:فکرشم نمیتونم بکنم.

گفتم تا حالا ترک کرده.

گفت:چند بار ولی باز هم رفته سراغش.

گفتم: ببین بچه رو نگه دار . نهایتش اینه که جدا میشی و خودت بزرگش میکنی .

پول هم که داری. عجله نکن.

ولی برای پدرت گریه کن . عزاداری کن . تو خودت نریز. انشاله مشکلاتت حل میشه.

چند وقت بعد دیدمش با شوهر و بچه اش اومده بود که انتقالی بگیره برای یه محل نزدیک تر.

یه پسر بچه خوشگل و خوردنی.

میخوام بگم میشه معتاد باشی و خانواده ات دوستت داشته باشن . میشه معتاد باشی و مهربان باشی.

حتی میشه معتاد باشی و آدم باشی. همه  مثل هم نیستن.

نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچید.

اعتیاد انواع مختلفی داره . خیلی از زندگی ها بخاطر اعتیاد به نت از هم میپاشه.

وقتی من بچه بودم اعتیاد فقط به تریاک بود .

حالا موادی ساختن که دیگه تریاک پیششون اعتیاد محسوب نمیشه .

به نظر من هر چیزی که انسان رو از حال درست و طبیعی خودش خارج کنه اعتیاد محسوب میشه.

بعضی از اونا خیلی خطرناک هستن بعضی کمتر.

کسانی که درگیر این مشکل هسنت با توجه به شرایط باید تصمیم بگیرن که آیا می تونن به زندگیشون ادامه بدن

یا باید زندگی مشترک رو خاتمه بدن. نمیتونید درباره کسی قضاوت کنید مگر اینکه با کفش های اون راه برید.

خیلی با خودم کلنجار رفتم تا این پست رو بذارم . این مطلب هم به دلیل تایید اعتیاد نیست.

هر چیزی که آدم رو از راه کمال خودش باز بداره مردوده . اما فقط خود طرف نیست که درگیره .

این مشکلات طیف زیادی از اطرافیان رو هم درگیر میکنه.

وقتی در بلاگفا مینوشتم خیلی راحت تر مینوشتم . با بلاگ اسکای خیلی رسمی مینویسم .

نمیدونم تونستم لپ مطلب رو بکشم یا نه. ممنون از همراهیتون.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد