یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

از دوستتان عذرخواهی کنید


نویسنده : پاتریشیا اِسکالْکا 
هنگامی که مرتکب اشتباهی شده اید، عذرخواهی کنید حتی اگر تقصیر از شما نبوده است. هیچ کس نباید این اجازه را به خود بدهد که به طور احساسی توسط دیگران مورد سوء استفاده قرار بگیرد ؛ اما در جریان دوستی حتی بهترین انسانها نیز مرتکب اشتباه می شوند.

ویلموت خاطرنشان می کند: «دوستی زمانی در حالت سکون باقی می ماند که کسی که مرتکب اشتباه شد اولین قدم برای صلح و آشتی را برندارد».

تحت این شرایط، بهترین راه ممکن این است که شخص متخلّف، پیشقدم شود و از اینکه دوستش را ناراحت کرده یا شرایط او را درک نکرده است، معذرت خواهی کند. وقتی عذرخواهی می کنید به دوستتان این فرصت را بدهید تا اعتراف کند که او نیز عکس العمل تندی از خود نشان داده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که انسان، وقتی ناراحت است بدترین کاری که می تواند انجام دهد شروع یک دعواست. «مایکل لانک» میانجیِ حرفه ای در پیچْ بِرگ می گوید: «هنگامی که مشغول جر و بحث هستیم، نمی توانیم به درستی فکر کنیم». او همچنین ادامه می دهد: «به جای دعوا، بهتر است بپرسیم که چه اتفاقی دارد می افتد؟ دعوا معنا ندارد».

غرور خود را برای دوستتان بشکنید
«ویلیام ویلموت»، نویسنده کتاب «ارتباطات خویشاوندی» توضیح می دهد که: «وقتی از دست دوستی دلخور هستید، غریزه تان از شما محافظت می کند. اما اگر بخواهید مشکلات را سرهم بندی کنید، کار را دشوارتر کرده اید. همه از اینکه تفاوتهای خود را آشکارا و صادقانه مطرح کنیم، احساس آلودگی می کنیم».

برانت برسئون، پروفسور روابط کلامی دانشگاه پردود(واقع در وست لامیاته) می گوید: مثلی معروف است که می گوید: هرچه در دوستی بهترین باشی، احتمال اینکه با درگیریهای زیادتری روبه رو شوی، بیشتر است و نتیجه درست می تواند همان چیزی باشد که شما نمی خواهید: «قطع رابطه دوستی».

«دونالد پانن» مدیر مسؤل مؤسسه روانشناسی وسترن است می گوید: «دوستیِ ریشه دار و پابرجا، خود تاریخ طولانی ای از تجربه و رفتار متقابل را به دنبال دارد که به وضوح روشن می کند که ما کیستیم و ارتباطمان را با یکدیگر مستحکم تر می کند. دوستی میراثی است که باید از آن محافظت کنیم».


نظرات 6 + ارسال نظر
زرین چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 12:44 http://zarrinbanoo.blogfa.com

عزیزم نوشته هات واقعا مفیده مخصوصا برای من.عادت دارم پرینت بگیرم و ببرم خونه بخونم.

سلام
بر زرین بانوی عزیز. ممنون

عمو سیبیلو یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 10:58

همینجوری ... سلاااااااااااااااااام

سلامی چو بوی خوش آشنایی

مامان فرشته های شیطون یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 09:01

کوجایییییییییییییییییییییییییی خواهر؟

فک کنم برگشتم ممنون از احوال پرسیتون

Sanaz دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 21:12

البته آین نوشته در موردِ مردمی هست که از کودکی یاد میگیرن عذر خواهی‌ کنن و عذر خواهی‌ دیگران را نیز بپذیرند. من آین تفاوتِ رفتاری رو به وضوح میان کودکِ ۵ سالم که داره در آمریکا بزرگ میشه و کودکانی که در ایران بزرگ میشوند میبینم. آین یاد گیری در کودکی و در زمینِ بازی شروع میشه.

کاش بتونیم اینجا هم انجام بدیم

سهیلا یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 14:34 http://rooz-2020.blogsky.com/

ونوس شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 08:45

دوستم عذر میخوام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد