یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

سی تی

آقا ما برای امتحان نهایی یه آزمایش و یه سی تی اسکن تزریقی داشتیم.آزمایش که خون بود کاری نداشت.دادیم و جواب هم گرفتیم. مونده بود سی تی اسکن تزریقی.یه جا رفتیم گفتن دستگاهمون خراب شده معلوم نیست کی درست بشه.رفتیم یه بیمارستان.۴ تا بطری کوچک آب معدنی دادن که توش دارو بود.اونا رو باید از روز قبل میخوردم.یه چند تا دارو هم خریدیم برای تزریق در حین سی تی.خلاصه روز موعود رفتیم.همه لباسهام رو در آوردم واول یه سی تی بدون تزریق گرفتن.بعد یه سی تی با تزریق.منم اون جا از سرما مثل  بید می لرزیدم. اونایی که گذرشون افتاده میدونن اتاقش خیلی سرده.بخاطر حفاظت از دستگاه ها. هوا هم که سرد.دیگه بدتر.به خودم تلقین میکردم جلو بخاری هستم تا کمتر بلرزم.از اون جا که اومدیم از جای تزریق شروع کردم به خارش.بعد کم کم تمام بدن شروع کرد به خاریدن.تا حد زخم شدن.یعنی فقط مونده بود یه درخت بذارم وسط اتاق خودم رو باهاش بخارونم.  همسر رفت جواب دکترش رو بگیره پرسیده بود.گفتن از عوارض دارو هست.خوب بترکید.شما که یه برگه تایپی دادید برای کارهای قبل از سی تی.اینم میگفتید .بعد هم گفته بودن سیتریزن بخوره. دوباره هم بترکین.خوب میگفتید یا مینوشتید با سوادها.اومدم گوگل کردم دیدم گفته بخاطر عوارض داروها و اثری که روی کلیه میذاره بعد از سی تی خیلی آب بخورید تا اثرش بره.خوب بار سوم هم بترکید.این همه دارو وارد بدن بیمار میکنید.خوب بتقید درباره اش.

کادر درمان هم خسته و عصبی هستن.شرایطشون سخته.ولی واقعا این کارها رو میشه کرد.من سواد داشتم و گوگل کردم.اون آدمی که دردمند و بیماره و نمیتونه یا سوادش رو نداره چه کنه.

پند اخلاقی:قبل از انجام هر کار پزشکی گوگل کنید.اطلاعات لازم رو به دست بیارید.به امید این که کسی دلش برای شما بسوزه نباشید.همه دنبال این هستن کارشون رو انجام بدن برن خونه.گور پدر مریض هم کرده.چشمش کور میخواست مریض نشه.والا.

نظرات 10 + ارسال نظر
حسن کچل بانو یکشنبه 30 آذر 1399 ساعت 17:12

امتحان نهایی خوندم یک لحظه یاد ابتدایی و امتحان نهایی افتادم
امید که سلامت باشیدمن ام آرآی تزریقی 2بار انجام دادم، جای سوزنش تا مدتها سوراخ بود پشت دسم طوری آبرو ریزی بود که بیرون میرفتم چسب زخم میزدم، اما اون اب معدنی ها را نخوردم راستش

خوش به حالت.یه مزه ای میداد آب معدنی ها.

نسرین سه‌شنبه 25 آذر 1399 ساعت 19:49 https://yakroozeno.blogsky.com/

من یکبار تزریقی را داشتم. آب بهترین درمانشه چون داخل بدنو میشوره و از داروی تزریق شده پاک میکنه.
تعجب کردم دوستی نوشته بود بلوز و شلوار چسبون می پوشن تا کمتر سردشون بشه چون نباید چیزی تن بیمار باشه.
عزیزم داروهای مختلف تداخل دارند. صد در صد!
دکترت درست گوش نکرده یا حواسشو متمرکز نکرده. خیلی تعجب کردم بهت گفته تداخل نداره!!!
کاش مردم از خودشون شروع می کردن بجای ایراد گرفتن همیشگی از دیگران. لااقل باید یه کپی از عوارض دارو بقول خودت بدن دست بیماران.
آرزو می کنم زودتر کامل خوب شی تا مجبور نشی باز به این مراکز بری.

ممنون نسرین جان.همینطوره.قبول دارم کادر درمان حوصله حرف زدن رو نداشته باشن.ولی نوشتن و برگه دادن دست مردم که کاری نداره.یه برگه دادن که روش کارهایی که باید قبل از تزریق انجام میدادیم رو نوشته بود.میشد کنارش دو کلمه هم راجع به این چیزا بنویسن.یعنی وظیفه شون هست.

صفا دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت 14:30 http://mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

هر چی میکشیم از بی مسئولیتی همین مردم بیتفاوت هست که تو هر جایی هم پیدا میشن بارها باهاشون بحثم شده و همیشه میگم طوری کار مردم رو راه بندازین که فکر کنین یک روز خودتون اینطرف میز هستین و منتظرین کسی براتون کاری انجام بده . خداوند به همه مون وجدان بیدار عطا کنه .
انشااله که حالتون کاملا خوب شده باشه . مراقب خودتون باشید .

ممنون خیلی بهترم.واقعا بیتفاوتی عادتمون شده.

پری از شیراز یکشنبه 23 آذر 1399 ساعت 10:57

سلام عزیزم.ان شااله بلا دور باشه ازتون.منم بعضی وقتها خارش پوستی میگیرم.دکتر برام قرص تلفست روزی یکی تجویز کرد مثل آبی بود بر آتش.

سلام.ممنون.خارش من بخاطر داروی تزریقی سی تی اسکن بود.با خوردن آب خدا رو شکر در عرض چند روز برطرف شد.

فال یکشنبه 23 آذر 1399 ساعت 01:11 http://semilife.mihanblog.com

سلام سهیلا بانو جان، از طریق دوستم یه گروه ختم قرآن واتساپی عضو شدم که فکر میکنم تمامی اعضای گروه خانوم باشن، اگر مایل بودید در ختم روزی یک حزب از قرآن شرکت کنید تا روز دوشنبه 24 آذرماه با سرکار خانم محضری با شماره واتساپ
09168615805 هماهنگ کنید

درمورد حساسیت هم خدمتتون عرض کنم که چون گاهی پوستم با آفتاب و مواد شوینده آلرژی میشه، شخصا پماد کلوبتازول 0.05 درصد رو یکبار میزنم تموم میشه!
سیتریزین واسه من جز خواب آلودگی هیچ خاصیتی نداره!
پمادش کورتونیه اگر ممنوعیت مصرف ندارید حتتتتتما یه تیوبشو که کمتر از پنج هزارتومن قیمت داره در خانه داشته باشید. اصلا بزرگ خاندان جعبه کمکهای اولیه بنده هست. از اونجایی که پوستم بنی آدمش اعضای یک پیکرنده، کافیه یه نقطه کوچیک بدنم بخاره تا کل بدنم و خصوصا اونجاهاییکه هر کاری میکنی دستت نمیرسه، شروع کنن به خارش، اصلا انگار سیستم عصبیم اتصالی میکنه! پدر عشق بسوزه حتما از عوارض همونه!
باشد که اونروزی که به بیماران کمک میکنم نترکم! الهی آمون!

سلام.ممنون از گروه ختم قرآن.به دلیل کم خونی شدید پتاسفانه تمرکز ندارم.من که کرم کتاب بودم دیگه نمیتونم کتاب بخونم.ممنون از معرفی پماد.حتما میگیرم.

منجوق شنبه 22 آذر 1399 ساعت 13:43 http://manjoogh.blogfa.com/

الان خود کادر درمان هم گوگل میکنن. یه بار خانم برادرم یه قرص براش نوشته بودن از داروخونه ایه پرسید اینو چه طوری باید مصرف کنم دیدیم آقای دکتر گوگل کرد

راست میگی؟ولی اطلاعات گوگل بعضی وقت ها با نظر دکترها متفاوته.تو گوگل خوندم یه دارو با یا داروی دیگه تداخل داره.به دکترم گفتم گفت نه.نداره.

تیلوتیلو شنبه 22 آذر 1399 ساعت 08:38 https://meslehichkass.blogsky.com/

آلرژی به داروها وحشتناکه
انشاله که دیگه خوب خوب شدی و نیاز به هیچ دارویی نباشه

ممنون تیلو جان.خیلی بهترم.

مامان فرشته ها جمعه 21 آذر 1399 ساعت 14:48

متاسفانه آموزش به بیمارمون همیشه می لنگه من هر وقت میرم ام ار ای یه بلوز و شلوار چسبون میپوشم که وسایل فلزی نداشته باشه روش گان میپوشم چون یخ میزنم چون حداقل یه‌ربع باید توی اون سردخونه بخوابم تا تموم شه

چیز فلزی نداشتم.یه شلوار بافتنی پام بود.اگر میذاشتن همون رو داشته باشم کمک میکرد.گفتن کامل در بیار.من روز روشنش سرمایی هستم.چه برسه به شب تارش که حالا باشه.

پرنسا جمعه 21 آذر 1399 ساعت 13:27

ای داد
حالا خوبی؟؟

نه والا.همچنان میخارم.فقط سیتریزین دوای دردم هست.

King جمعه 21 آذر 1399 ساعت 11:22

حالا خیلی هم به گوگل اعتماد نکنید.همیشه باپزشکتون در تماس باشید.باوجود همه خستگیها و بی عدالتیهاخیلیها دارن به وظایفشون می پردازن.اعتمادتون رو به تیم درمان از دست ندید.

کارشون رو انجام میدن.شرایطشون هم سخته.ولی میشه این اطلاعات رو در برگه چاپ کرد و به دست بیمار داد.دکتر که باید برم.ولی کلا وقتی کسی منو بپیچونه میفهمم و خوشم نمیاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد