یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

قورمه سبزی ...

سلام.امیدوارم روز خوبی داشته باشید.امروز میخوام یه سوال ساده بپرسم؟آیا شما وقتی با یک غذای نا آشنا رو به رو میشید اه اه میکنید؟یا به سلیقه بقیه احترام میذارید.یادمه خیلی جوان بودم.عادت داشتیم در محل کار از غذاهای همدیگه بخوریم.ما همیشه فسنجان رو با گوشت قلقلی میخوردیم و از غذاهای محبوبم بود.فسنجان با مرغ رو قبول نداشتم.یکی از همکاران شمالی فسنجان با اردک آورده بود.برای منم یه کم کشید.گوشت اردکش یه کم بو میداد.البته بوی طبیعی بود.بوی بدی نبود.خوردم.اما به سختی.کلی هم تعریف کردم.دوباره کشید.میخواستم فرو برم تو زمین.

نظرات 18 + ارسال نظر
مینو پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 15:39 http://milad321.blogfa.com

غذایی که دوست نداشته باشم ، اه اه نمیکنم ،اما میگم نمیتونم بخورم یا به من نمیسازه.مدتی در شهرهای مختلف استانهای شمالی زندگی میکردم.آنجا ماهی خشک خام میخوردند که من هیچوقت نتونستم بخورم.وقتی هم صحبت میگو خوردشن ما میشد ، اونا اه اه میکردند.

سلام.همینطوره.غذایی که بهش عادت نداشته باشیم سخته خوردنش.

از بدبو بودن گوشت اردک این را بگم که تازه که ازدواج کرده بودیم برای شب سال نوی میلادی که مامان بابا و داداش مهمونمون بودند حنایی گفت من شام رو درست میکنم و بنده خدا کلی رفت دستور غذا خوند و خرید کرد و از صبح تو اشپزخونه کار کرد که اردک شکم پر تو فر درست کنه .... چشم تون روز بد نبینه : تا یک هفته این بوی گوشتش تو آپارتمان فسقلی ما بود بدتر زده بود تو راهرو و آسانسور و ... بعد هم به قدری بدمزه بود و خشک که حنایی خودش پیشنهاد داد به مهمون ها که لازم نیست بخورید و همه را همان جا ریختیم تو سطل اشغال....من که تجربه خوبی ندارم . راستی فسنجون فقط با گوشت قلقلی فسنجون واقعی هست

منم فسنجون رو فقط با گوشت قلقلی به رسمیت میشناسم.کسی که عادت به اردک خوردن نداشته باشه اذیت میشه.ولی شمالی ها خیلی دوست دارن.

پروانه یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 09:06 https://parvanehenadi.blogsky.com/

منم صدام در نمیاد و در بدترین حالت سعی می کنم یه قسمت هایی ازشو بخورم ک معلوم نشه دست نزدم

آفرین.که نه سیخ بسوزه نه کباب.

زری .. شنبه 20 دی 1399 ساعت 16:38 http://maneveshteh.blog.ir

متاسفانه بعضی آدمها فکر میکنند اینکه از بالا به غذای دیگران اه اه کنند و بگویند ما نمیخوریم باکلاسی هست! نمیدونم تا حالا با همچین ادمهایی مواجه شده اید یا نه؟ آدم میتونه یه غذایی را دوست نداشته باشه اما نباید به خودش اجازه بده تحقیرآمیز رفتار کنه.

دقیقا.رفتار از ما بهتران هست.ذائقه ها متفاوته.

نسرین شنبه 20 دی 1399 ساعت 02:05 https://yakroozeno.blogsky.com/

ما هم ترش و شیرین
الآن دیدم در جواب یک کامنت گفته بودی کسی قورمه سبزی قرمز پخته بوده!!! لابد حواسش نبوده رب گوجه ریخته توش!

نه والا.بعضی قومیت ها رب فراوان میریزن.خوشمزه هم مبشه.ولی قورمه سبزی اصالتش به سبز بودنشه

منجوق جمعه 19 دی 1399 ساعت 19:55 http://manjoogh.blogfa.com/

من عاشق غذاهای جدیدم حالا یا خوشم میاد یا نمیاد که البته معمولا خوشم میاد البته در اغلب موارد خوشم میاد مثلا من ماهی دوست نداشتم اما وقتی برای اولین بار قلیه ماهی و حواری پلو خوردم خیلی خوشم اومد یه دوست شیرازی دارم هربار بپرسه چی درست کنم میگم یکی از اینها

جنوبی ها متخصص غذاهای دریایی هستن.

وینا جمعه 19 دی 1399 ساعت 19:00

سهیلا جان سلام سوالمو حمل بر فضولی نکنید اکثرا به یادتونم جواب ازمایش وسونوگرافی خوب بود ؟

سلام.ممنون.فعلا دکتر راضی بود.بعد از عید باید با آزمایش و سونو جدید برم.ممنون از این که به یادم هستید.

نسرین جمعه 19 دی 1399 ساعت 15:18 https://yakroozeno.blogsky.com/

اسم پستت قورمه سبزی بود ولی مطلب در مورد فسنجون و غذاهای دیگه
یک قاشق بر می دارم، اگه دوست داشتم ادامه میدم و باز می کشم وگرنه میگم اول از اون یکی غذا می خورم، بعد از این.
مادرم همیشه فسنجون را با مرغ درست می کرد. محض همین عمری عادت فقط اونو تا چند سال پیش خوردم تا اینکه گیاهخوار شدم.
چند ماه پیش بدون گوشتشو توی یک رستوران خوردم باز هم خوشمزه بود.
یکبار انزلی مهمون شدیم فسنجونشون عین این بود که داری شن می خوری. نمی دونم اون خانم بد درست کرده بود یا شمالی ها اونجوری درست می کنند. اینو بگم که من عاشق غذاهای شمالی ام.

نمیدونم والا.فکر کنم فسنجون همه جورش خوشمزه است.فقط یه بار یه فسنجون خیلی ترش خوردم معده ام اذیت شد.ما ترش و شیرین میخوریم.

فال جمعه 19 دی 1399 ساعت 14:16 http://semilife.blogfa.com

عجب موقعیت سختی بوده
هیچ عذابی برا من بدتر از خوردن چیزی که دوست ندارم نیست، البته خیلی کم هست چیزی که من بدم بیاد(کدوحلوایی، حلوا ... کلا غذای شیرین بیشتر از یه قاشق نمیتونم بخورم، سریع سیر میشم)
من اتفاقا از دیدن و چشیدن غذاهای جدید استقبال میکنم، محیط کار چند سال پیشم اکثرا خانوم بودن، خیلی نکات خوبی برا آشپزی ازشون یاد گرفتم، من هیچوقت تو سس ماکارونی فلفل دلمه ای و دارچین نمیریختم ولی از اونا یاد گرفتم و خیلی هم خوشمزه تر میشد(دارچین در حد نوک قاشق چایخوری)
یا مثلا توی خوراک لوبیا چیتیم یه استکان کوچولو سرکه قرمز و یه قاشق مرباخوری شکر میریزم بازم خوب میشه، سیب زمینی نگینی هم براش میریزم
ولی اعتراف میکنم تابحال غذایی خوشمزه تر و معتاد کننده تر از دلمه فلفلای خودم نخوردم، البته سلیقه ایه ولی کل خونواده ما با سلیقه های کاملا متفاوت دوستش دارن
از دیدن سلیقه های غذایی آدم مثل بچه ها ذوق میکنم، تهش اینه که یه وعده غذایی خوشمزه نخوریم دیگه! آسمون که به زمین نمیرسه! والا

به به چه غذاهای خوشمزه ای.حالا تو پست جدید میگم یه چیزی خوردم که به عمرم فکر نمیکردم بخورم.

رویا جمعه 19 دی 1399 ساعت 14:00

کلا همون قومیت عزیز دل کرفس رو هم با رب درست می کنن البته این من در آوردی هست ما اصلا خورشت کرفس درست نمی کردیم، ما تبریزی ها نمی تونیم قورمه سبزی بدون رب رو تصور کنیم ، من نذری های قورمه سبزی تهران رو دیدم خیلی سبزه و اصلا نمی تونم بخورم ، یکبار من براتون قورمه سبزی با رب درست کنم ببینید چی می شه اگر نخوردید نمی تونید تصور کنید خوبه یا بد...در نهایت اون ذائقه ای که عادت دارید رو به سختی می تونید عوض کنید.
راجع به سوالتون هم غذا خیلی کم می کشم و نهایتا می گم ممنون سیر شدم ولی خوشمزه بود .

دوست من هم ترک هست و قورمه سبزی قرمز درست میکنه و خیلی خوشمزه است.ولی شبیه قورمه سبزی های ما نیست.

حسن کچل بانو جمعه 19 دی 1399 ساعت 10:34

من کلا با گفتن دوست ندارم، خودم را راحت میکنم و نمیخورم

ای بابا.طرف غصه میخوره.نگو.

Nausicaä جمعه 19 دی 1399 ساعت 00:20 http://http(s)://nausica.blogfa.com

من تعریف نمی کنم و اگر غذایی رو دوست نداشته باشم میگم دوست ندارم و نمیخورم اما اگر ندونم غذا چی هست یعنی تا حالا نخورده باشمش و غذا رو کشیده باشم و دوست نداشته باشم برای احترام و وقتی که اون ادم صرف کرده و اون غذا رو درست کرده دو سه تا قاشق از اون غذا میخورم و دیگه نمیخورم :))))

اینم خوبه.احترام به زحمت دیگران.

هاله پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 10:30

بستگی به غذاش داره اگه بدونم دوست ندارم کلا ردش می کنم(مثل سیرابی) اگه کنجکاو باشم تست می کنم خیلی نرم و ریز اعلام میکنم خوشم نیومد و تمام. عیب و ایرادی نمی گیرم و ایش و پیف نمی کنم می گم شما نوش جان کنید
منم فسجان و با گشوت قلقلی دوست ندارم و همیشه با مرغ می پزم مثلا

اه و پیف کردن بده.والا هر کسی میتونه هر چی دوست داره بخوره.

تیلوتیلو پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 09:19 https://meslehichkass.blogsky.com/

منم اون سبک جدید پخت و پز را تست میکنم
گارد نمیگیرم
ولی همیشه معتقدم یه سری از غذاها باید رسپی مخصوص خودشون را داشته باشن
مثلا همون قورمه سبزی
یا فسنجان ...
این رسپی مخصوص نمیشه اون چیزی که توی کتابها اومده یا آشپزهای بزرگ میگن
میشه اون چیزی که مامان خانواده همیشه درست میکنه و میشه خاطره
همون که مامانا از نوک انگشتاشون عشق میریزن توش...

وقتی یه قومی از ملت ما دوست دارن قورمه سبزیشون قرمز باشه چی میشه گفت.

یاسی پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 04:29

سلام سهیلا جان
نه خداییش روی ترش نشون دادن به غذای دیگران و ایراد از طعمش گرفتن کار خوبی نیست...اگر بهم تعارف کنن خیلی کم برمیدارم...چون ممکنه خوشم نیاد ..بعد هم گیر میوفتم توی خوردنش هم غذای اونا هدر میره...ولی با اونکه خودم یه مامان بزرگ شمالی دارم هرگز نتونستم با بوی زهم گوشت اردک کنار بیام...

البته برای خود شمالی ها اردک غذای لوکس هست و بسیار دوست دارن‌

پرنسا چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 23:43

من نمیخورم شاید در حد یه قاشق
ولی نفهمیدم این پست چه ربطی داشت به قرمه سبزی عزیزمن

مطلب درباره قورمه سبزی قرمز بود دیگه.البته کلی هست.درباره همه چیز میشه تعمیمش داد.

افسانه چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 23:09

سلام. منم مثل شما رفتار میکنم اما خب بعضی وقتا خیلی سخته. مثلا بوی چربی و دنبه زیاد تو بعضی غذاها منو خیلی اذیت میکنه ولی وقتی اینجوری تو رودربایستی قرار بگیرم ممکنه خدای نکرده با اصرار طرف برای خوردن لقمه دوم دچار تهوع و بالا آوردن بشم و هر چی آبروداری کردم بر باد بره.

سلام.آره این احتمال هم هست.یه چیزی رو بهانه کنید و نخورید.

taraaaneh چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 16:05 http://taraaaneh.blogsky.com

اه اه نمیکنم. امتحان میکنم ببینم چه مزه ای میده. اگر دوست نداشتم خودم رو وادار به خوردن میکنم اما. محترمانه رد میکنم.

آفرین.کلا اه اه کردن به غذای متفاوت بقیه زشته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد