یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

داروی جدید

اول این که اگر میدونستم طرفدارهای قورمه سبزی اینقدر زیادن همش از قورمه مینوشتم.و اما بعد.اون سری یادتونه درباره بیحسی دست و پام گفتم.وقتی رفتم پیش دکتر شیمی یه کپسول جدید برام نوشت.منم که مارگزیده رفتم تو اینترنت سرچ کردم.اسم کپسول گاباپنتین هست.دیدم یا علی.چقدر عوارض براش نوشته.دندان درد،درد لثه،اسهال،یبوست،تاری دید،عدم تعادل و....به فکر افتادم اصلا نخورم.کاش به حرف دلم بیشتر گوش کنم.تهش نوشته بود برای  همه عارضه نداره و ممکنه یک یا دو تا از این مشکلات براتون پیش بیاد.اگر دکترتون تجویز کرده حتما طبق دستور مصرف کنید.گفتیم چشم.مصرف کردم.البته دوزش زیاد بالا نبود.یکی از مشکلاتی که پیش آورده بود توهم شبانه بود.یه شب چشم باز کردم دیدم روی صفحه تی وی که خاموش بود یکسری عدد هست.همسر رو بیدار گردم ببین تی وی چی شده.بیچاره خواب آلوده دنبال یه چیزی روی تی وی میگشت.بعد هم روم رو اونطرف کردم و خوابیدم.یه بار دیگه هم باز بخاطر این که فکر میکردم از خونه همسایه صدای شیون میاد بیدارش کردم.آقای همسایه کرونا گرفته بود و بیمارستان بستری بود.توهم فوت اون رو کردم.خلاصه.بعد از یه ماه بی حسی کم شد ولی درد مفاصل شروع شد.دوباره رفتم سرچ کردم دیدم گفته اگر درد مفاصل شروع شد حتما به دکتر خبر بدید.خلاصه که اگر تا قبل از اون پاها آتش به اختیار بود الان مثل آدم های هشتاد ساله همه مفصل ها درد میکنه. البته تو خونه چیزی نگفتم.ولی از قبل که سرعتم کم بود.الان به حرکت لاکپشتی رسیدم.حالا غرض از گفتن این بود که آیا کسی تجربه این کپسول رو داره؟یه چیز بامزه بگم.وقتی همسر درباره توهم های شبانه میگفت،گفتم برو خدا رو شکر کن این چیزها بوده.اگر مثلا میدیدم  با یه دلبر خوشگل تو تخت هستی که چشمت رو درمیاوردم.حالا بیا و ثابت کن توهم بوده.

نظرات 16 + ارسال نظر
اسیه یکشنبه 5 بهمن 1399 ساعت 08:16

سلام گاباپنتین بعله اشنایی کامل دارم باهاشون خواهر بیگناه منو دربوداغون کرد ی مدت هرروز استفاده میکرد طبق تجویز دکتر یبوست شدید گرفت چون روده هاشم انگار از کار انداخته بود بعدشم بی اختیاری ادرار که گرفت دیگه دست از خوردنش گرفت چون عضله های مثانه هم شل کرده بود

روی بعضی ها واقعا اثرات مخربی داره.چه وحشتناک.از وقتی قطع کردم خیلی حالم بهتره.میگن قربون دردهای کهنه.آدم با درد خودش بسازه.مصیبت جدید نکشه.

نوا جمعه 3 بهمن 1399 ساعت 19:33

سلام آموزش قورمه سبزی یادت نره بهمون بدی. من از بچگی درد مفاصل پا دارم. اهفته بعدی سی سالم میشه

سلام.والا قورمه سبزی پختن یه کار حرفه ای هست و بسته به شهری که توش به دنیا اومدید طعم و عطرش عوض میشه.ظاهرا هم همش سبزی و لوبیا و گوشت و پیازه.
خیلی غصه خوردم برات که درد مفاصل داری.چقدر بد.مفصل همه جای بدن هست.دردش میپیچه.ان شالله روز به روز بهتر بشی.

ونوس پنج‌شنبه 2 بهمن 1399 ساعت 00:49 http://calmdreams.blogfa.com

سلام
وای با تیتر پست قبل دهنم اب افتاد.برم ببینم جریان از چ قراره
داروها عوارض که دارن وقتی هم بخونی و بترسی که بدتر میان سراغت

اتفاقا خیلی صبر کردم و تحمل.فقط ورم مفاصل ترسوند من رو.درد داشتم.

ترمه دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 09:56

سلام

تا جاییکه من میدونم برای دردهای نوروپاتی استفاده میشه
همسر من سه سال هست که مصرف می کنه، از دوز ۳۰۰ دوبار در روز تا الان که دوز ۱۰۰ دوبار در روز.
عوارض خاصی نداشته، کمی شاید یبوست.
البته دکتر گفت تا دوز ۵۰۰ سیف هست.
شاید نیاز به نوار عصب داشته باشید برای بی حسی دست و پا.
اگر به دکترتون و دانشش اعتماد دارید بروشور نخونید(خودم این عادت رو دارم البته)

سلام.وقتی دکتر اهمیت کافی به بیمارش نده بیمار متوجه میشه.راستش زیاد نظر خوبی درباره اش ندارم.

ترنج یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 07:55

شما یک‌ دارو در این دنیا پیدا کن که صد تا عوارض جانبی نداشته باشه.. با دکترتون درباره عوارض صحبت کنید شاید تغییر بده به چیز دیگه...

واقعا همینطوره.حتما.

پرنسا شنبه 27 دی 1399 ساعت 20:18

گاباپنتین قرص خوبیه اصلا معده و کلیه رو اذیت نمیکنه و واسه درد های فیزیکی خییییلی مصرف میشه

سلام گلم.دست رو دلم نذار.برای هر کسی عوارضش فرق میکنه.یه سرچ بزن تو گوگل .ببین چی نوشته براش.

یاسی جمعه 26 دی 1399 ساعت 02:41 https://jasmin2020.blogsky.com/

سلام سهیلا جان
اون قسمت آخر تذکرتون به همسرجان خیلی بانمک بود...من سر رشته ای درباره این دارو ندارم و با اونکه میدونم حوصله جماعت دکتر رو ندارین ولی بنظرم بهتره درباره عوارضش با دکترتون یه مشورتی بکنین...امیدوارم که هر چه زودتر بساط قرص و دارو از دور و برتون جمع بشه برای همیشه...

سلام.ممنون یاسی جان.یه ضرب المثل انگلیسی هست میگه گرگ دیدن مبارکه ندیدنش مبارک تر.

نسرین پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 23:32 https://yakroozeno.blogsky.com/

کامنت ها رو خوندم و برات نگران شدم. وقتی اینهمه عوارض داره چرا ادامه میدی؟
ما اینجا از وقتی کرونا اومده تلفنی دکتر میریم. سر وقتی که گرفتیم یا با ده دقیقه دیرکرد بهمون زنگ میزنند و نسخه را فکس می کنند به هر داروخانه ای بگیم.
باید اونجا هم اینکار رو بکنن. اینکه به ضرر جیبشون نیست دیگه که ابا می کنند.

سلام نسرین جان قطعش کردم.دکتر خیر ندیده نکرد بگه این قرص چی هست.وسطش هم انگار با دوست دخترش دل میداد قلوه میگرفت.

فال پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 15:57 http://semilife.blogfa.com

فکر کنم مامانم این دارو رو داشته، اسمش خیلی آشناست. من که مامانم هر دارویی رو مصرف میکرد میگفت رو جهاز هاضمه ش اثر میذاره ولی مصرفشو کنار نمیذاشت مگر اینکه دکتر داروی جدیدی براش مینوشت!
خب شاید واقعا بوده! شما چرا به خودت شک میکنی؟ شاید دیگران توهم داشتن
آره مامان من هم توهم داشت ولی همه ی توهمش این بود که من به حرفش گوش نمیدم و هیچ حسی به بیماریش ندارم و سلامتیش برام اهمیتی نداره! درحالیکه من کل وقتم صرف بیمارستان و خانه داری و مریض داری میشد.
دقیقا منظورش این بود که چرا تو سر خودت نمیکوبی و گریه و زاری نمیکنی؟ اگر اینکارا رو میکردم بعدش میرفتم میخوابیدم خیالش راحت میشد! اوففف چقدر سر این توقعاتش جیگرم پاره پاره شد! کلا دوقطب متفاوتیم، من از درون فوق العاده نرم و بیرون منطقی، مادر از درون خودخواه و بیرون پر از حس و هیجان.
بالاخره یه روز که از خستگی غش کردم مادرم خیالش راحت شد که نه یه احساساتی ام در من هست! بیچاره فکر میکرد من از دیدن حال اون غش کردم، ولی خب خدارو شکر بالاخره تبرئه شدم لو نره دوباره شروع کنه غرغر کردن، بدبخت میشم

نه.طفلک فال عزیز.آدم ها متفاوت هستن دیگه.آدم های درونگرا اهل شلوغ بازی نیستن.

مینو پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 15:32 http://milad321.blogfa.com

برای دردهای عضلانی و استخوانی من هم تجویز شده بود.برای من عوارض گوارشی داشت.ادامه ندادم.
یکی از آشناها ، یک روز درمیان گاباپنتین ۳۰۰ میخورد.خیلی خواب آلود میشد.

بله.برای دردهای عضلانی هم تجویز میشه.برای من عوارض گوارشی هم داشت.فقط اون دردهای مفصلی خیلی بده.

نسرین پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 13:40 https://yakroozeno.blogsky.com/

جناب همسر را عجب تهدیدی کردی!
من وقتی پروتز زانو داشتم شب اول بهم مرفین وصل کردن. نصف شب بیدار شدم نرس داشت سرمی که بدستم وصل بود را چک می کرد. خیال کردم مردم و تو بهشتم!
یه دفه یادم افتاد تو این ولایت پسرم بجز من کسیو نداشت. زدم زیر گریه و پرسیدم من کجام؟ گفت بیمارستان. گفتم بیمارستان واسه چی؟ چرا من اینجام؟ و...
صبح زود دکترم اومد چک کنه نرسه توی گزارشش نوشته بود: گفت دیگه از این ببعد نباید بذاری بهت مورفین بزنند. تو حساسیت داری و برای بدنت زیاده.
اینهمه قصه گفتم که بگم حتما با دکترت چک کن. درد مفاصل واقعاً زجر آورند.

ای وای.راست میگی.خیلی از داروها حساسیت میدن.انفدر دکتر رفتن برام سخته که اصلا دلم نمیخواد ببینمشون.

مامان فرشته ها پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 11:08

من مصرف کردم واسه دردهای کمر و گردن اولاش دوز ۱۰۰این سری دکتر ۳۰۰داد اما برای من عدم تمرکز میداد و توی کارم خیلی اختلال میشد از اونجایی که من یه مریض خودسر هستم یه مدت میخوردم بعد اروم اروم قطعش میکردم من معمولا عوارض دارو ها رو نمیخونم میترسم همزاد پنداری کنم اما الان که میگی توهم تو فکرم نکنه بعضی روزا که حس میکردم تو‌خواب یکی صدام میزنه واسه همین دارو بوده ببین دوز چند بهت داده اگ عوارضش زیاده به دکتر بگو کمترش میکنه

سلام.ممنون از این که تجربه ات رو گفتی.دوزش ۱۰۰ بود.یکی صبح یکی شب.ولی درد مفاصلش خیلی ترسونده من رو.میترسم بمونه و برطرف نشه.

مهری پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 10:42

سلام
بلا دوره انشاءالله
چقدرم بدم میاد برم دکتر دارویی بده که عوارضش بیشتر از خواصشه. آدم میمونه با همون مساله سر کنه یا دارو رو بخوره و کلی عوارض جدید هم اضافه بشه
امیدوارم هرچه زودتر حالتون خوب بشه

سلام.دقیقا.منم از عوارضش خیلی ترسیدم.

سمیه پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 09:29

تیکه اخرش خیلی با حال بود
ایشالله که هر چه زودتر خوب شین و نیازی به این داروها نباشه دیگه

واقعا.بهش گفتم تا توهم درباره تی وی و فوت آقای همسایه است خدا رو شکر کن که جریان ناموسی شوخی بر نمیداره.

تیلوتیلو پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 09:26 https://meslehichkass.blogsky.com/


چه جای شکرگزاری خوبی برای آقای همسر یافتید

شرمنده که خندیدما
دلخور نشید

نه تیلو جان.خودمم خیلی خندیدم.چون توهم انقدر واقعی هست که نمیتونی تشخیصش بدی.دیگه حالا بیا ثابت کن.

ویگن چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت 18:54 https://vigan.ir

سلام دوست عزیزم. امیدوارم حالت خوب باشه!
ما یک مسابقه نویسندگی برگزار کردیم و با توجه به سبک زیبای شما در نوشتن، خیلی خوشحال میشیم که شما هم در این مسابقه شرکت  کنید.
لطفا اطلاعات بیشتر را در آدرس زیر بخوانید.
vigan . ir/contest

ممنون از دعوتتون.حتما سر میزنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد