یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

سنت

@zhuanchannel


حق طلاق و نصف کردن اموال از ارزش‌های غربی هستند، اما شیربها و مهریه از سنت‌های شرقی. 


پسرها نباید تن به شترسواری دولا دولا بدن. یا باید زیر یک قرارداد تماما غربی رو امضا کنند، یا زیر یک قرارداد تماما سنتی.


 قراردادهای هیبرید مثل مورد بالا، برای زندگی مشترک نیستند، بلکه برای زندگی مجردی طراحی شده‌اند.

 چون میشه طلاق گرفت، سکه‌ها و طلاها رو به پول تبدیل کرد و گذاشت بانک و سودش رو به عنوان درآمد استفاده کرد، و در آپارتمان به نام‌شده زندگی کرد، و با ماشین به نام‌شده به گشت و گذار پرداخت. 


یعنی یک زندگی مجردی راحت و بدون دغدغه مالی، بدون کار کردن.

 مهم نیست که نهایتا این اتفاق میفته یا نه. مهم اینه که برای یک پروژه مجردی طراحی شده‌.


سنت‌ برای این بوجود میاد که آدم‌ها رو کنار هم نگه داره. اگه نمیتونه این کارو انجام بده باید بری بذاری سر کوچه.

@EricNotes

نظرات 6 + ارسال نظر
فال سه‌شنبه 31 فروردین 1400 ساعت 19:50 http://semilife.blogfa.com/

راستش از یه طرف به خانوما حق میدم، از یه طرف به آقایان.
پسرا که دستشون برا انتخاب دختر مناسب خودشون بازه، تا دلت بخواد از همه رنگ و مدل دور و برشون هست. بعدم میتونن توی دوران نامزدی عشق و عاشقی رو تجربه کنن. ولی اگر اول عاشق بشن بعد بخوان تناسب طرف رو بسنجن دیگه کار حضرت فیله

متاسفانه.قانونمون درست نیست.همش گرو کشی شده.

وینا سه‌شنبه 31 فروردین 1400 ساعت 11:07

با تمام حرفهاتون به شدت موافقم 23413

خانم کوچیک سه‌شنبه 31 فروردین 1400 ساعت 00:49

سهیلا عزیز قوانین ارث در ایران افتضاح هست اگر خدای ناکرده همسر فوت کنه اگر زن بچه نداشته باشه فقط یک چهارم ارث میبره (در حالت عکس مرد نصف اموال زن را به ارث میبره)و بقیه به والدین و خواهر برادر مرد میرسه اگرم داشته باشه فقط یک هشتم این قوانین در مورد دیه هم صادقه ولی مهریه مقدم بر ارث و قرض هست و بنابراین در این موارد میتونه به داد زن برسه من زیاد دیدم خانمهایی که کلی زحمت کشیدن و بعد فوت همسر اواره شدند وگرنه برعکس اونچه اینجا عنوان کردید در کیس طلاق اعسار میزنن و الان مثلا پسر عموی همسر من که هیات علمی دانشگاهه و حقوق خوبی داره هر هشت ماه باید یک سکه بده که عملا به درد نمیخوره از این جهت طلا و سکه اصلا به درد نمیخوره مگر ونه یا ملک به نام کننددر مورد حق طلاق و تصنیف هم چندان نمیشه تو دادگاههای ایران ازش استفاده کرد همون جور که سارا خانم گفتند خیلی راه در رو داره و خدا نکنه خانمی پاش به دادگاه باز شه گاهی تا ۴ سال باید بره بیاد تا طلاق بتونه بگیره

ای وای.اینا رو نمیدونستم.ولی خیلی از خانم ها رو دیدم هم ملک برای مهریه دارن هم سکه هم حق طلاق. یعنی عملا به همسرشون میگن تو بشین ما بزنیمت.قرار نیست یه پسر بخاطر این که با یه دختر ازدواج کرده و نتونستن با هم سازگار بشن به خاک سیاه بشینه.کاش یه روز قوانین ما هم متعادل بشه.نه سیخ بسوزه نه کباب.هر دو طرف بتونن یه زندگی معمولی داشته باشن بعد از فوت یا جدایی.

سارا دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 15:08

ما توی ایران چیزی به اسم حق طلاق برای زنان نداریم. وکالت طلاق داریم فقط. اون هم اگر زنی وکالت طلاق داشته باشه و بره درخواست بده، اگر شوهرش متوجه بشه خیلی راحت میتونه بره و درخواست رو لغو کنه چون حق طلاق با مرده و زن فقط وکیله. و خواست خود فرد نسبت به خواست وکیل فرد مقدمه. حق تنصیف اموال هم در ایران فقط در صورتیه که مرد درخواست طلاق بده. اگه زن درخواست بده اعمال نمیشه. در ضمن، حق تنصیف یک نکته ظریف داره، اون هم اینه که اکثرا نوشته میشه "تا نصف"، یعنی حداکثر نصف اموال. عملا خیلی از موارد حتی یک سوم هم به زن داده نمیشه.
یک مسئله خیلی جالب هم اینه که چرا وقتی بحث نصف کردن اموال به میون میاد همه فکر میکنن اموال مال آقا پسر بوده و الان که دختر داره مثلا نصفی رو میبره حق پسر خورده میشه؟ الان تو همه زندگی ها دختر و پسر هر دو دارن کار میکنن. چیزی هم که دارن دسترنج هر دوست.

چه بد.فکر نمیکردم.اگر خانم کار نکرده باشه چطور؟الان خیلی از خانم های شاغل حقوقشون رو فقط برای خودشون نگه میدارن.تو خونه خرج نمیکنن.

عمه خانم دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 09:15 https://amehkhanoom.blogsky.com

من حق طلاق و مهریه پایین را ترجیح میدم، چون مهریه را میشه قسط بست و هربار با اعلام عدم تمکن مالی قسط ها را کمتر کرد، اما طلاق گرفتن باتوجه به قوانین مزخرف ایران خیلی سخته. اما درکل آرزو میکنم هرکسی میره، انقدر انتخابش درست و عاقلانه باشه که نیازی به این حق و اون مهریه نداشته باشه.
یک چیز دیگه هم که درمورد مهریه صادق عست، این هست که خانمی ممکنه 50سال با همسرش بخوبی و خوشی زندگی کنه، اما اگر مرد ناگهانی و به هرعلتی فوت بکنه، اگر بچه ناخلف داشته باشند یا اصلا بچه نداشته باشن، تنها حامی مالی زن از ماترک مرد مهریه اش میشه. باید به همه گزینه ها همزمان فکر کرد.

بله.خوب میتونن یه رقم معقول در نظر بگیرن.

taraaaneh دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 05:43 http://taraaaneh.blogsky.com

اگر حق طلاق برابر بود و زن بعد از جدایی تامین مالی داشت یا هرچی که خریده میشد به اسم دوتاییشون بود دیگه مهریه جا و معنایی نداشت. ولی وقتی قوانین ناقص هستند دخترها ناچارند که مهریه بخوان تا بتونن از اون طریق به حقوق قانونیشون برسن. اما اینکه هم حق طلاق بخوان و هم نصف کردن اموال و هم مهریه سنگین؟ این دیگه زور داره یکمی.

سلام.بحث بر سر همین هست.یا حق طلاق و مهریه پایین، یا بدون حق طلاق و مهریه بالا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد