یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

پیشی

یه خواهشی دارم از این دوستانی که پیشی گوگولی یا سگ دارن.به اینا نگید بچه .تا حالا چند بار دیدم گفتن بچه ام مریَض شد،بچه ام مرد.خوب بند دل آدم پاره میشه .

اینا حیوان خانگی هستن.پیشی گوگولی هستن.سگ فهمیده و با احساس هستن.خیلی چیزها هستن.ولی بچه آدم نیستن.

الان دوباره تو اینستا دیدم نوشته این خانواده امروز بچه شون مرد.خدا برای هیچ خانواده ای نخواد.درداز دست دادن فرزند تموم نمیشه  از یاد نمیره .همیشه خون چکان هست .نگید،جان هر کس دوست دارید نگید.

نظرات 20 + ارسال نظر
نقطه چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت 01:04

موافقم‌چون یه بار توی اینستا همینطوری شوکه شدم.به عنوان یه آدم بچه دار کاملا می فهمم چی می گین

ممنون.

غزل سپید پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 00:48

منم کاملا موافقم...
وقتی میبینم اینقدر از لفظ بچه و مامان و بابا و خاله و دایی واسه حیوانات استفاده میکنند حس بدی پیدا میکنم. البته که به حسشون احترام میگذارم و هیچوقت چیزی نمیگم اما ته دلم خوشم نمیاد. حیوانات واقعا دوست داشتنی و با ارزشن و من تجربه نگه داری از چند گونه رو دارم ولی واقعا هیچوقت از این لفظ استفاده نمیکردم

ممنون غزل جان.

نگین چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 22:25 http://www.parisima.blogfa.com

آره قبول دارم که با خوندن خبرهای اینچنینی بند دل آدم پاره میشه و باید یه جوری بنویسن که مشخص باشه ..

ولی آدم بدجوری بهشون وابسته میشه ها ..
من تجربه نگهداری همستر رو داشتم و وقتی اولین همسترمون مٌرد من و دخترم تا سه روز اشکمون بند نمیومد!!

مردنشون خیلی بده.من از الان غصه ام گرفته برای سگ همسایه که نکنه بمیره.

جیران چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 03:42

سلام سهیلا جون نه من بچه ندارم.

ممنون گلم.در دوست داشتن حیوانات حرفی نیست.ولی مردن بچه با مردن حیوان خانگی؟از زمین تا آسمون.

منجوق سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:43 http://manjoogh.blogfa.com/

عزیزم من بچه نداشتم اما نسبت به حیوون خونگیم این حس رو دارم. هربار که بتونم میرم دربند و اونجایی میشینم که خرگوشمو دفن کردم
هنوز بعد از اینکه دوسال از گم شدن گربه ام گذشته و الان سه تا گربه دیگه دارم دل تنگشم و هنوز تو کوچه و خیابون چشمم دنبالش میگردم
مری گربه خیابون بود که اومد تو خونه من موند و دوتا بچه اورد و الان دوباره برگشته تو خیابون و روزی یه بار میاد برا غذا خوردن اگه دیر بیاد یا اصلا نیاد کلی نگرانش میشم که نکنه یه بلایی سرش اومده . من فکر می کنم اگه مادر میشدم همین حس رو به بچه هام میداشتم و بنابراین بهشون میگم بچه ام و فکر می کنم درسته .

منجوق جان فقط وقتی از دنیا رفتن نگو بچه ام مرد.

نسرین سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 02:31 https://yakroozeno.blogsky.com/

کامنت دوستانت را خوندم. اونایی که خارج از ایران زندگی می کنند، اغراق نکردن و مردم واقعاً به اندازه بچه هاشون سگ و گربه و هر حیوانی که دارن را دوست دارند. حتی گاهی دیدم بیشتر بهشون میرسند چون میگن بچه می تونه حرفشو بزنه اینا نه. علاقه هاشون بیش از حده.
اما حرف بر سر اینه که هر موجودی اسمی داره که باید حفظ بشه. فکر نکنم سگی به دختر کوچولوی خونه بگه دخترم

زدی تو خال نسرین جان.

سارا دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 15:25

سلام. نمیدونم والا. پدر من با 70 سال سن به سگهاشون میگه بچه ها. به من هم میگه مثلا غذای خواهرهات رو بده. حالا من دو تا خواهر واقعی و دو تا برادر هم دارم. یعنی پدر من پنج تا بچه داره بازم اینه. ولی خب میدونم داره درباره کدوم صحبت میکنه. چی بگم. هر کی یک مدله. شما هم اون مدل. خیلی خودتون رو درگیر نکنین بقیه میخوان حیوون یا بچه واقعی شون رو چی صدا بزنن.

میترسم.مردن بچه خیلی بده.مردن حیوان خانگی ناراحت کننده است.

مامان فرشته ها دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 14:26

اذیتت کردم سهیلا جون ببخشید محض مزاح بود دیگه تو‌خونه هم بهش نمیگم چشم

قربون دل مهربونت.هر چی دوست داری صداش بزن.ولی اگر از دنیا رفت نگو .فقط همین.

جیران دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:44

سلام. من کانادا زندگی می کنم و یک گربه دارم به اسم مدحت. وقتی می برمش دامپزشکی منشی به دامپزشک اطلاع میده مامان مدحت اینجاست. همه اینجا از من می پرسند پسرت چطوره؟ کمتر کسی می پرسه گربه ات چطوره؟ حتی در آمریکای لاتین هم همینطوره. از قضا همین امروز که من پست شما رو خوندم دوستم از کلمبیا بهم پیام داد که من روز مادر رو از طرف مدحت بهت تبریک می گم. (امروز تو کلمبیا روز مادره). این که انسانها به حیوونات خونگی انس بگیرند و در حد بچه واقعی به اونا توجه کنند جهانگیر شده.

نمیدونم.شما بچه هم دارید؟

یاسی یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 ساعت 22:59

اینجا رسما به سگه یا گربه هه میگن مامان یا بابات کو؟
منم خوشم نمیاد دیگه تا این حد حیوان خانگی رو به جیگرشون بچسبونن...
ولی اینجا اینجوری جا افتاده و حیوونشون جزو اعضا فامیل حساب میشه..

بچه هم دارن یا فقط سگ و گربه دارن؟

مامان فرشته ها یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 ساعت 16:01

با اینکه از بچگی تا الان عاشق حیوونا خصوصا بچه گربه ها هستم و هر جا هم یه گربه ببینیم با همسر توقف میکنیم کلی با گربه حال و احوال میکنیم اگر از دور ما رو ببینند فکر میکنن خل و چلیماما باهاتون موافقم بار روانی زیادی داره این کلمه کلا هم بخاطر صدمه روحی مخالفم با نگهداری حیوون خونگی چون الان شدیدا وابسته اقا خرگوشه ام البته تو خونه بهش میگم پسرم

سلام.نگو قربونت برم.منم دوست دارم حیوان ها رو .ولی بچه ام نیستن.

پرنسا یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 ساعت 13:59

دو سال پیش به یه همکلاسی گفتم چند تا بچه دارید؟
گفت سه تا .عکس پسر و دختر و سگش رو نشونم داد.
این اولین برخورد من با این موضوع بود.
البته من با سگ ها مشکلی ندارم حیوانات با وفایی هستن واقعا.ولی تا دلتون بخواد از گربه بدم میاد
ولی باهاتون موافقم.
یادتونه یه خانواده سگش مرده بود بعد رفته بودن شمال تو یه امامزاده دفنش کرده بودن ؟عکسش خیلی وایرال شده بود
واقعا فاز اون خانواده رو نفهمیدم هیچ وقت
امامزاده ؟ سگ؟

خوب عزیزه.دوستش دارن.ولی هر چیزی جای خودش .

صفا شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 12:45 http://mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

کاملا موافقم باهات سهیلا جون مبالغه کردن در هر زمینه ای کار درستی نیست .

ممنون صفا جان.

شادی شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:31 http://setarehshadi.blogsky.com/

آفرین سهیلا جان، من هم به این موضوع خیلی حساسم. علاقه به حیوان خونگی رو درک می‌کنم و خودم برای سگ و گربه توی خیابون هم زار می‌زنم، ولی واقعا بچه نیستن که، و کسی که اینو میگه یا نمی‌دونه بچه چیه یا نمی‌دونه مردن چیه

دقیقا.درک درستی از داغ فرزند ندارن.

طیبه شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:25 http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام سهیلاجان
بچه که نه
ولی بالاخره یه اسم باید داشته باشند دیگه،این که اشکال نداره
از بچگی هم هر کارتونی که تی وی برامون پخش می کرد که حیوون خونگی داشتند یا تو مزرعه شون ،همه شون یه اسم بامزه داشتند
ولی واقعا اسم بچه بار روانی و عاطفی خیلی بیشتری داره

اسم داشته باشن.خیلی هم توبه.نمیشه بهشون گفت گربهه .یا سگه .ولی بچه بده .

مریم جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 22:34 http://mabod.blogsky.com

سلام
طاعات و عباداتتون مقبول درگاه الهی باشه
من فقط به پرندگان برای نگهداری علاقه دارم که اونم بخاطر انفولانزا ی پرندگان دیگه نگهداریش رو صلاح نمی دونم
زوجی رو می شناختم که اصلا دلشون نمی خواستند بچه بیارند ، و یه گربه رو به عنوان بچه آوردند و بزرگ کردند و بعدا که گربه مرد اون خانم دچار افسردگی شدید شد

متاسفانه حیوانات عمرشون کوتاهه .من فقط یه ماهی داستم که خیلی برای هم ابراز علاقه میکردیم.بعد از مرگش خیلی بهم سخت گذشت.دیگه هر کس تو خانواده میگفت ماهی بخریم با نگاه های خونبار مواجه میشد.خیلی از بیمارها طبق تجویز پزشکشون حیوان خانگی میارن.شاید اگر اونا نبودن افسردگی دوران کرونا چند برابر میشد.

عمه خانم جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 07:57

من کلا با نگهداری درخانه مخالفم

اون دیگه سلیقه شخصی هست.ضرری هم برای دیگران نداره. ولی این کارشون که بهش بگن بچه اذیت میکنه.

نسرین جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 03:50 https://yakroozeno.blogsky.com/

منهم فکر می کنم اسم ها باید حفظ بشن. بچه، سگ، موش، گربه، قناری...
اصلاً بخاطر شناسایی اسم وجود داره که بعضیا بخصوص در ایران اصرار دارن عوضش کنند. البته چون اون حیوون خونگیشونو خیلی دوست دارند که علاقه شون قابل درک و احترامه. اما خب...

بله دیگه.همین .به ترانه جان هم گفتم.

taraaaneh جمعه 17 اردیبهشت 1400 ساعت 00:04 http://taraaaneh.blogsky.com


خب نگن بچه چی بگن؟ من هم همیشه به پاپیم میگفتم بچه ام. آدم وقتی یک پاپی یا گربه رو از بجگی بزرگ میکنه براش حکم بچه اش رو دار ه دیگه.
البته قبول دارم که وقتی می نویسیم بهتره مثلا بجای کلمه بچه ام از اسمش استفاده کنن که مردم بدونن منظور کدوم "بچه" هست.

ترانه جان حیوانات خوبن،همدم هستن،ولی عمرشون کوتاهه.یه آدم ممکنه سه چهار تا سگ و گربه از دست بده.طبیعی هست .ولی خدای نکرده بچه،،؟دور باشه از همه .

فال پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1400 ساعت 21:22 http://semilife.blogfa.com/

موافقم، تا مرز شوک رفتی بعد میبینی طرف در ابراز احساساتش غلو کرده.
درسته که مردن حیوان خانگی خصوصا سگ خیلی دردناکه اما، اطلاق کلمه ی فرزند به یک حیوان، دروغه!

همین دیگه .حیوان خانگی خوبه .بچه یه چیز دیگه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد