یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

من و کرونا ،بقیه اش

جونم براتون بگه مبتلا شدن به کرونا مثل هفت خوان رستم میمونه.هر خوان که بگذره میافتی تو گرفتاری بعدی.خوب اولش داروهای مرسوم و معمولی میدن.میگن مراقب باش.باید بشینی مثل جغد مریضت رو مراقبت کنی.با هر تغییری،هر تبی،هر سرفه ای گوش به زنگ باشی.بعد داروی فاواپییر میدن.باید بری دنبالش،به بدبختی گیر بیاری.یه دوره مریضت بخوره.یا خوب میشه،یا بدتر میشه.بعد نوبت داروی رمدسیور هست.الله الله از این دارو.یا همون الله اکبر،اولا تهیه کردنش،گرز رستم و کفش آهنی لازم داره.البته اگر از اون دسته پولدارها نیستی که میارن براشون خونه.اگر تو داروخانه های دولتی بتونی تهیه کنی،دونه ای ۷۵۰.یعنی یه دوز کامل میشه ۴ و نیم

بعد اگر به بیمار نزنی،خوب ریه درگیر میشه و عاقبت معلوم نیست.اگر بزنی،باز مثل جغد باید چهار چشمی بیمار رو مراقبت کنی،هر روز آزمایش بدی.ببینی چه بلایی داره سرش در میاره.همسرم قندش به شدت بالا رفت.با دو دوز تزریق.خدا رو شکر دکتر هوشیار بود،قطع کرد .و به نظر کافی هم بود.البته بعدش اسیر تزریق انسولین شدیم.و فعلا با سه قرص متفورمین اموراتمون گذشته.دکتر گفت به احتمال خیلی زیاد به تدریج مشکل قند کمرنگ میشه.فقط باید ببینیم قلب مشکل پیدا نکرده باشه .چشم که خوب بود وضعیتش.قلب هم امروز مشخص میشه .

پدر دوستم در اثر تزریق رمدسیور جفت کلیه هاش از کار افتاد و فوت کرد.

البته سنش بالا بود و بیماری های دیگه هم داشت.

خلاصه همچنان سعی کنید واکسن بزنید،و کرونا هم نگیرید.

روزگارتون بی کرونا.

نظرات 19 + ارسال نظر
نسرین جمعه 26 شهریور 1400 ساعت 04:53 https://yakroozeno.blogsky.com/

مرگ بر کرونا

واقعا.لعنتی.کم بود جن و پری،یکی هم از دریچه پرید.

فال دوشنبه 22 شهریور 1400 ساعت 16:34

میگن اگر یکبار کرونای شدید بگیری بدنت خودش آنتی بادیشو میسازه و انگار واکسن زدی. منم که گرفتم و چند ماه ریه م اذیت شد. ولی الان با اینکه پیامک ثبت نام واکسنم اومده باز به خودم میگم بذارم یکی دو ماه دیگه که واکسنای ایرونی تموم شده و خارجیا ارزونتر شدن برم بزنم.
از یه طرفم میترسم پاییز که پیک کروناست برم و خودم ندونم گرفته باشمش و واکسن منو به ملکوت بفرسته.
اصلا نمیدونم اثری داره یا نه؟ از عید تا الانم یه حساسیت و آبریزش بینی دارم که فکر میکنم خودش از عوارض کرونای ۹۸م باشه!

سلام گلم.این دلتای لعنتی اصلا مصونیت نداره.برو بزن.البته آبریزش داری میخواهی اول تست بده بعد بزن.شوخی نداره.

مینو دوشنبه 22 شهریور 1400 ساعت 00:21 http://milad321.blogfa.com

ممنون که راهنمایی کردی سهیلا جان.
امیدوارم همسر گرامی هم هر چه زودتر بهبود پیدا کنند

خواهش میکنم مینو جان.ان شالله سبک باشه و رد بشه.

نهال شنبه 20 شهریور 1400 ساعت 20:15 http://fazmetr.blogsky.com

امیدوارم هیچ کی درگیر نشه ولی واقعا اوضاع گندیه :(
من امروز کلی دربه در واکسن بودم ولی فعلا به گروه سنی من نرسیده و هنوز کلی مونده تا نوبت من بشه
من کرونا نگرفتم ولی خیلی از دوبریام گرفتن و میترسم ازینکه اتفاق بدی برای پدر و مادرم بیوفته :(

ان شالله که نمیگیری.به دلت بد راه نده.

رویا شنبه 20 شهریور 1400 ساعت 10:18

امیدوارم زود حمله کرونا تموم بشه .
ما هم نوبتی می گیریم اول پسرم بعد همسرم بعد من با فاصله چهار ماه چهار ماه دوباره پسرم بعد من بعد چند ماه پسرم ....چون پسرم کوچیکه ما تو خونه کنار هم بودیم و مراعات نکردیم جالبه از هم نگرفتیم بعد چند ماه می گرفتیم .

ای بابا.چه سریال دنباله داری.

ترنج شنبه 20 شهریور 1400 ساعت 06:12 http://khoor-shid.blogsky.com

خیلی استرس داره.‌ایشالا همسرتون زودتر از عوارض کرونا نجات پیدا کنند. واقعا خیلی مریضی بدیه

ممنون ترنج عزیز.بله استرسش خیلی اذیت کرد.

مینو جمعه 19 شهریور 1400 ساعت 20:45 http://milad321.blogfa.com

سلام سهیلا جان.
من وپسر وعروسم هم در گیر شدیم.پسرم که ریه اش چهل در صد درگیر شده بود و تقریبا پنج روز بستری شد و رمدسیویر گرفت.قبلش هم چند روز راویپراویر خورده بود.من وعروسم راویپراویر خوردیم.الان چند روزه فشار خون من افت میکنه و ضربانم بالا میره.نمیدونم باید چکار کنم.دکتر هم نمیتونم برم.دوباره تب وسرفه برگشته.الان دو هفته تموم شده.
امیدواارم حال همسرتون کاملا خوب بشه

سلام مینو جان.متاسفم درگیر بیماری شدی.به صورت آنلاین با یه پزشک عفونی در تماس باش.همین خانم دکتر عاصفه عباس زاده در اپ دکتر ساینا شب ها ویزیت آنلاین داره.ویزیتش ۳۶ تومن هست.هر شب میتونی باهاش ارتباط داشته باشی.ازش راهنمایی بگیر.

غزل سپید چهارشنبه 17 شهریور 1400 ساعت 16:56

سهیلا جون ممنون که اینها رو می‌نویسید...
خدا رو شکر که بخیر گذشته.
کاش بره دیگه برنگرده این بلا

واقعا.بره دیگه برنگرده.از همه خونه ها دور باشه.

طیبه تی تی سه‌شنبه 16 شهریور 1400 ساعت 20:28 http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام سهیلاجونم
خدا قوت بده به همه تون
کرونا رو که من مهر۹۹ گرفتم، بعدش تیک پرش زیرچشم چپ گرفتم، هر دارویی دکتر اعصاب و روان بهم داده رفع بشه، رفع نمیشه و واقعا در اذیتم
تازه خوشحالم که زنده موندم و عوارض بدتر نگرفتم
منم حدودا ۲۵ درصد درگیری ریه داشتم ولی زیاد اذیت نشدم، بستری هم نشدم
دوشنبه هم دوز دوم واکسنم رو تزریق کردم ،دیگه ایشالا زودتر همه واکسینه بشند و بازم رعایت کنند ،من به خاطر خودم و بقیه ، بقیه به خاطر خودشون و ماها

ان شالله.عوارضش یه کم دیر بهبود پیدا میکنه.ولی چه سخته.تیک پرش زیر چشم.منم گاهی اینجوری میشدم قبلا.قبل از کرونا.خودش خوب میشد.ولی انقدر اذیت میکرد گاهی با گاز و چسب میبستم که نپره.

صفا دوشنبه 15 شهریور 1400 ساعت 17:33 http://Mano-tanhae-va-omid

خدا رو شکر که همسرتون بهتر هست . مراقب خودتون هم باشید انشااله که این بلا زودتر از سر مردم دست بکشه و مردم کره زمین نفس راحت بکشن .

ممنون.ان شالله.

منجوق دوشنبه 15 شهریور 1400 ساعت 00:28

ایشالا که زودتر حالش خوب بشه
والا من که در به در دنبال واکسنم این سامانه رو مچل کردم هر جوری بهش اطلاعات میدم بهم میگه نوبتت نشده با همه استانها چک کردم میگه نمیشه

ای بابا.بذار از هفته آینده.فکر کنم واکسن زیاد بشه.اون موقع سعی کن.میگن واکسن هایی که رسیده دارن کد میزنن.

Sattar یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 23:46 http://Oldjavoon.blogsky.com

دوبار کرونا ی بدجور گرفتم که به لطف خدا و داروهای ساخت حضرت پدر خوب شدم
واکسن هم نزدم فعلا
چون شرایطشو نداشتم
فقط اینو میدونم این بیماری ساخته دست بشره
طبیعی نیست
چون عین مار ضحاک هربار یجور مخوفتر رشد میکنه.

واقعا.خدا رو شکر بدنتون مقاومت کرده.

افسانه یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 23:37

یکی از آشناهای ما رمدسیور رو از هلال احمر دونه ای ۲۰۰ خربد. برای پسرهاتون هم رمدسیویر تجویز کردن؟ اکثر مردم نیاز به این دارو ندارن و عوارض زیادی داره

فقط برای همسر تجویز شد.چون بیمارستان دولتی نبودیم برامون آزاد حساب کرد هلال احمر.دونه ای ۷۵۰.

افسانه یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 23:34

کرونا روی چشم هم اثر میذاره؟ پسرم بعد از کرونا چشماش درد میکنه

کرونا با همه جا کار داره.هر جایی که ضعیف باشه یا مشکل داشته باشه.من خیلی دل درد کشیدیم.

عمه خانم یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 22:23

انشاالله که بهتر بشن
مریضیه کوفتیهمن خواهرم بعد از گذشت یکماه و دوستم یعدیکسال هنوز سرفه دارن و اگر یکم پیاده روی کنند سرفه و ضعف. فقط خدا خودش رحم کنه

بله همینطوره.یعنی یه جوری میزنه تا سال ها کمر راست نکنی.

مریم یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 16:26 http://mabod.blogsky.com

سلام سهیلا جان
الهی که وضعیت قلب همسر به زودی رو به بهبودی بره ، والهی که با معجزه ی خدای مهربون این بیماری به طور کلی از تمام جهان ریشه کن بشه الهی امین وبه زودی همه ی دنیا واکسینه بشند تا سطح ایمنی در سر تا سر جهان بالا بره الهی امین

ان شالله مریم جان.

ترانه یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 15:55 http://taraaaneh.blogsky.com

امیدوارم وضعیت قلب آقای همسر هم خوب باشه..
واقعا بیماری پیچیده ای هست.
کاش یک روزی دیگه اثری ازش نباشه یا طوری کنترل شده باشه که باعث نگرانی نباشه دیگه.
خسته نباشی از مریض داری . مواظب خودت هم باش

ممنون.بهتره.واقعا پیچیده است.

تیلوتیلو یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 13:48 https://meslehichkass.blogsky.com/


چقدر ترسناک

خیلی.مراقب باشید اصلا نگیرید.

زری یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 13:30 http://maneveshteh.blog.ir

خدا رحم کنه به مردم این دلسوزان نظام که اصلا به فکر مردم نیستند. خدا رو شکر شوهرتون بهتره حالش

ممنون.بله.واقعا خدا خودش رحم بکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد