یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

خوان سوم

دیگه پذیرش شدم و تموم.رفتم برای کولو. چون دکترم جدید بود،در واقع دکتر اصلی خارج از کشور تشریف داشتن،یه دکتر جوانتر عمل رو انجام میداد،ولی تمام برگه هام به نام دکتر غایب بود.گفتم چرا؟

گفتن محض ارا  .چرا نداره .مریض دکتر فلللااانننییی رو نمیشه بدیم یه دکتر دیگه. شما مریض اون هستی. 

زیر لب غر غر کردم،اگه راست میگه منم با خودش میبرد.به چه دردی میخوره،فقط اسمش رو من مونده.

پرستار غش کرد از خنده. کلی روحش شاد شد.

بعد دیگه براتون بگم‌خیلی شلوغ بود.تا اومدم دکترم رو ببینم از هوش رفتم.بعد که به هوش اومدم تو اتاق اصلی بودم و کار تموم شده بود.نشستم به تماشای دیگران.طفلک ها حالشون بد بود.چون بیمار بودن .همش یاد اون بار اول خودم میافتادم،چقدر حالم بد بود. خانم پرستار هم دید خیلی بیکار نشستم مردم رو نگاه میکنم،گفت آفرین دختر خوب،آبمیوه و کلوچه ات رو بخور برو خونه تون. در حالی میگفت که دست یه نفر گرفته بود و میبرد دستشویی. بعد خودم رفتم لباس هام رو برداشتم پوشیدم،همسر هم جواب  رو گرفته بود ،خوشبختانه دکتر راضی بود .نتیجه خوب .

 همسر به عادت همیشه تند و تند از کلینیک میرفت بیرون .گفتم آقای همراه،لطفا بیمارتون رو هم ببرید . 

برگشت و دستم رو  انداختم رو دستش و خیلی شیک اومدم بیرون.

غرض از نوشتن این سطور این هست که همه از پنجاه سالگی به بعد،سالی یه کولو باید بدن .میخوام یاد بگیرید مراحلش رو ،سختی هاش رو.نترسید . دیگه چاره ای نیست.شاید خوندن این ها بتونه کمک کنه.

نظرات 11 + ارسال نظر
فرزانه دوشنبه 15 آذر 1400 ساعت 22:16

سلام عزیزم ❤️
منم باید چند روز دیگه کولونوسکوپی و اندوسکوپی انجام بدم، تیر ماه اندوسکوپی انجام دادم. پس دیگه از اندوسکوپی نمی‌ترسم و نگرانش نیستم.
کولونوسکوپی چطوریه؟ درد داره؟ همه میگن دو روز قبلش که ناشتایی داره، سخت‌تره. درسته؟

سلام گلم،اصلا ترس نداره،اگر منم به شکل احمقانه ای نمیترسیدم ، بیماریم خیلی راحت تر درمان میشد.روز قبل آمادگی میخواد و خوردن اون مایع شفاف. وقتی رفتی ازشون بپرس که اگر حال تهوع داشتم چی مصرف کنم،یه قرص ضد تهوع معرفی میکنن،بعد هم گفته لیوان لیوان بخور،شما گوش نده،محلول رو درست کن،جرعه جرعه بخور که حالت بد نشه.ان شاءالله راحت میگذره.

دیار بختیاری شنبه 1 آبان 1400 ساعت 11:35

سلام خدا را شکرکه نتیجه رضایت بخش بود خدا بهتون سلامتی بیشتر بده خوب شد که شوهر جان از بدو بدو راحت شد

واقعا،بیچاره پیر شد.با این بدو بدو ها

شاخه نبات جمعه 30 مهر 1400 ساعت 22:40

فقط بیرون رفتن آقای همسر
از خوشحالی میدوئیده

آره،انقدر تند که مریض رو رها کرده بود.

صفا جمعه 30 مهر 1400 ساعت 00:01 http://Mano-tanhae-va-omid

انشااله که همیشه تنت سالم دلت خوش و لبت خندون باشه در کنار همراه همیشگیت .

ممنون صفا جان.

ترانه پنج‌شنبه 29 مهر 1400 ساعت 05:53 http://taraaaneh.blogsky.com

سلام سهیلا جون. خیلی خوشحالم که خوبی و منتیجه خوب بوده
کسانی که مشکلی ندارن هر 10 سال یکبار باید کلونوسکوپی بشن. خدای نکرده اگر هر سال بود که نصف عمرمون توی دستشویی میگذشت که.
مواظب خودت باش.

راست میگی ترانه جان،چرا دکتره من رو دعوا کرد که کولو نداشتم از پنجاه سالگی،سو تفاهم شد.

نسرین چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 23:03 https://yakroozeno.blogsky.com/

لطفاً بیمارتونم با خودتون ببرید...
چقدر خوبه که شوخ هستی.
دمت گرم که با وجود بیماری سختی که داری هنوز خندیدنو فراموش نکردی.
خوشحالم همراه خوبی داری.

نخندم چه کنم نسرین جان.

منجوق چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 21:58 http://manjoogh.blogfa.com/

خوشحالم که خوبی

ممنون منجوق عزیز.

سوسن چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 13:29

سلام. افرادی که سابقه سرطان ندارن بعد از 50 سالگی هر 10 سال باید یک کولونوسکوپی انجام بدن نه هر سال. با فاصله کمتر مال افرادیه که سابقه سرطان دارن یا اونهایی که ریسک بالای ابتلا دارن (مثلا فرد درجه اول مبتلا به سرطان کولون در خانواده)

من وقتی کنسرم مشخص شد،۵۳ ساله بودم،دکتر گفت الان تو باید سه تا کولونوسکوپی داشته باشی تا بتونیم مفایسه کنیم.چطور تا حالا نرفتی.در حالی که سابقه کنسر در خانواده نداشتیم.روی اون حساب گفتم.البته من که سالی یه بار باید برم.ولی بقیه باید بپرسن.الان بیشترین سرطان ها،سینه،روده بزرگ و پروستات هست در ایران.

مریم چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 12:17 http://mabod.blogsky.com

سلام سهیلا جان
یه دنیا ممنون از آگاهی بخشیت بی نهایت خیر دنیا و آخرت رو ببینی
‌وخدای مهربون رو بی نهایت بار شکر که جواب خوب بوده

ان شالله مفید باشه.

Sattar چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 11:46 https://oldjavoon.blogsky.com/

بمیرمم نمیزارم ایجور سرم بیارن
یبار شیش متر شیلنگ آندوسکوپی هُل دادن تو حلقم بسه
دوهفته دل و روده هام از داخل میخارید
ایشالا خدا بشما صحت و سلامتی بده
پاینده باشید...

نگو آقا ستار نگو.منم زیاد گفتم،حالا سالی یه بار فرو میکنن اون جا که نباید.

عمه خانم چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 10:51 https://amehkhanoom.blogsky.com

دست شما درد نکنه
همراه بیمار بنده خدا هول شده بودن

از خوشحالی فقط میخواست بره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد