یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

نمک و گربه

سلام،بعد از عیدتون مبارک.یه مدرسه جلو خونه مون هست.الان پر از بچه ها شده.انقدر قشنگه،شور زندگی در هوا موج میزنه.پیشولمون از صبح میشینه دم پنجره تا تعطیل بشن برن خونه هاشون.ان شاءالله همه شون سالم باشن و بیماری سراغشون نیاد.

گربه داران محترم،یه سوال،گربه رو حمام کنیم،یا نه،پسرم هنوز رضایت نداده،البته این که خود پیشول خان هم راضی نیست دخیل هست.

نمک هم گویا مقدار کمش ایراد نداره.

قبلا دکتر گفته بود بهش ندیم.ولی همش کف کفش هامون رو لیس میزد.فکر کردم شاید به نمک نیاز داره.یه کم به غذاش اضافه کردم.

ممنون از راهنمایی های خوبتون.

نظرات 7 + ارسال نظر
نسرین چهارشنبه 31 فروردین 1401 ساعت 12:57 https://yakroozeno.blogsky.com/

من وقتی بچه بودم همیشه خونمون چندتا گربه داشتیم. مادرم هفته ای یه بار می شستنشون که موهاشون نریزه و دستای ما بچه ها همیشه زخم بود از بس چنگول می خوردیم. تا یه آدم فهمیده گفت فکر می کنی چرا گربه خودشو لیس میزنه؟ خب داره حمام میکنه.
و خدایش بیامرزد که دستهای ما خوب شدن.

گربه حیوان تمیزی هست نسرین جان،واقعا همینطوره.

منجوق شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 09:29 http://manjoogh.blogfa.com

گربه حمام لازم نداره حتی اگه بیرون بره
دوتا از گربه های من بیرون میرن و هیچوقت بوی بد که هیچ حتی بو نمیدهند مادرشون هم که گربه خیابونیه چون میاد بغلم اصلا بو بد نمیده. گربه زمانی بوی بد میده که مریض باشه که حتما باید علتش رو پیدا کرد.
بینوا رو اذیت نکن
نمک برای گربه خوبه و اگه مولتی ویتامین هم بدی خیلی عالیه منتهی ویتامین رو حتما دستورشو از دکتر بگیر که یک وقت اوردوزش نکنی
غذای چرب و بخ خصوص ماهی های چرب هم اصلا و ایدا بهش نده که خیلی زود می کشتشون.

سلام منجوق جان.ممنون.راست میگی،چه کاریه گربه به این تمیزی رو حموم کنیم.مولتی بهش میدم.دکتر داده.وقتی خیلی کوچک بود دکتر کلسیم و داروی خون هم داده بود.بخاطر کم خونی.ولی الان بهتره،لازم نداره

کامشین پنج‌شنبه 18 فروردین 1401 ساعت 11:22

سهیلا جان
اگر می خواهی از دستمال مرطوب برای تمیز کردنش استفاده کنی محصولی را انتخاب کن که بدون بو باشه. بویی که دستمال های مرطوب می دهند بر روی موی گربه باقی می ماند و گربه خیلی سریع با لیسیدن سعی می کند که بو را برطرف کند. بعد بوی دستمال و بوی طبیعی دهان گربه با هم قاطی می شوند و معرکه ای به پا می شود که بیا و ببین! مگر اینکه منظورتون از دستمال مرطوب دستمال نرمی باشه که خودتون آن را مرطوب کرده باشید که در این صورت نتیجه کار عالی خواهد بود. امیدوارم از نتیجه راضی باشید.

ممنون کامشین جان،تا حالا از دستمال نرطوب آماده استفاده کردیم،بدش میاد چون کامل خودش رو لیس میزنه.از این به بعد از دستمال پارچه ای نرطوب استفاده میکنیم.فکر کنم گربه اول،مثل بچه اول هست،کلی آزمون و خطا انجام میدیم تا درست بشه

جیران چهارشنبه 17 فروردین 1401 ساعت 07:25

سلام. من کانادا زندگی می کنم و یک گربه دارم. خیلی از رفقام هم گربه دارن . گربه هایی که از خونه بیرون هم میرن. هیچ کدوم گربه رو حمام نمی کنند. گربه ها خودشون خیلی تمیز هستند. نیازی نیست. البته خودتون صاحب اختیارید.

ممنون،پس کلا حمام کنسل شد.والا با همون دستمال مرطوب اموراتمون میگذره،بیخودی هم حیوان رو اذیت میکنیم هم خودمون.
ممنون پاسخ دادید.

ترانه سه‌شنبه 16 فروردین 1401 ساعت 06:28 http://taraaaneh.blogsky.com

سلام. فکر کنم به نوع گربه اش بستگی داره. من دیدم توی بعضی گربه ها رو حمام میکنن خیلی هم خوششون میاد.
چقدر خوبه که بچه ها مدرسه برن. از هرچی مدرسه از راه دوره بدم میاد.

ترانه جان،مدرسه برای من همیشه دیدن دوستان و ارتباط اجتماعی بود.متاسفم که بچه هامون این دوران رو از دست دادن.درس ها فراموش میشن،ولی خاطرات خوب با دوستان و معلم ها میمونه.

مریم دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 16:34 http://mabod.blogsky.com

سلام سهیلا جان
الهی که تمام دانش آموزان در پناه خدا ی مهربون و ائمه ی معصومین ع سلامت و شاد و در آرامش و عاقبت بخیر باشند و بلا و بیماری و درد و ناراحتی از وجودهای نازنینشون دور باشه الهی امین
من گربه ندارم ، اما جایی خوندم نوشته بود با شستن گربه مخصوصا با شامپو ، یک لایه از چربی بدنش از بین میره، و مقاومت بدنش کاهش پیدا می کنه و استفاده از مواد شوینده باعث میشه ،که با از بین رفتن یه لایه چربی پوست ، احتمال رشد باکتری و قارچها فراهم بشه ،وخلاصه اگر حیوان نوزاد هم باشه حرارت بدنش با شستن میاد پایین و خدای نکرده باعث مرگش میشه و توصیه میشه ، برای تمیز کردن حیوان از دستمال مرطوب و شانه کردن استفاده کنیم
اما من شنیدم نمک دادن به گربه ها باعث ناراحتی معده در اون ها میشه ، که باعث استفراغ و بی حالی و ازدست دادن اشتها و اسهال در اون ها میشه

ممنون مریم جان.برای نمک منم زیاد شنیدم.هنوز حمام نکردیم.شاید بهتره به همون دستمال مرطوب اکتفا کنیم.

کامشین دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 15:42

من ماهی یک بار گربه بینوا و بیچاره مون را حمام می برم. ایشون کاملا خودشون را در اختیار من قرار می دهند تا خوب تمیزش کنم. قبل از شروع عملیات دقت می کنم که دمای آب شستشو کمی از دمای بدنش بالاتر باشه چون پوست گربه ها خیلی نازکه و دمای بالا یا پائین آب به شدت اذیتشون می کنه. حمام را گرم کنید چون بینوا گربه به سختی می توانه با موهای خیس احساس سرما و بدبختی نکنه. دو یا سه حوله بزرگ داشته باشید که گربه بینوا را لای آن پیچیده و خشک کنید. اگر از وحشت دیوانه نشد از موخشک کن برقی استفاده کنید. گربه بعد از استحمام به مدت دو ساعت خودش را می لیسه و برق می اندازه.
به دو علت نباید سرش را بشورید اول اینکه اگر آب داخل گوشش بره احتمال داره گوشش به مشکل بربخوره دوم ممکنه چشمانش بسوزه که در این صورت کنترلش سخت می شه. یک وقت به خودتون می ائید می بینید که گربه چسبیده به سقف و قبل از آن ترتیب شما را هم با چنگالهاش داده. اگر می توانید قبل از حمام ناخن هاش را کوتاه کنید. گربه از صدای دوش دستی خوشش نمی اد و وحشت می کنه اگر در تشتی لگنی آب با دمای مناسب تهیه کنید و به کمک سطل یواش یواش آب رویش بریزید کمتر می ترسه. البته علیرغم همه این حرف ها گربه ها واکنش یکسانی به حمام نشان نمی دهند. گربه داشتم حین شستشو به کوسه تغییر گونه می داد و کمترین کاری که ازش سر می زد جر دادن پوست دست و صورتم بود. گربه هم بوده که حین شستشو خرخر می کرده و از زندگی لذت می برده. بعضی از گربه داران مایع ظرفشوئی را بهترین شامپو برای گربه می دونند چرا که اگر حشراتی مثل کنه و ساس و این آت و آشغالها با خودش داشته باشه به کمک مایع ظرفشوئی نابود می شوند ولی شامپو بچه هم خوبه. گربه ها بوی آشنای صاحبانشون را دوست دارند.
گربه ها کفش صاحبانشون را می لیسند همانجور که ما عطر مورد علاقه مون را بو می کشیم یا کارهای بدتر می کنیم که گفتنی نیست! ببخشید دیگه طبیعت اینجوری هاست مهر و محبت را از طریق فورمون و هورمون ایجاد می کنه زیاد به قلب و دیده کاری نداره. در طبیعت عشق از راه دماغ وارد می شود!

آخی،ممنون کامشین جان.فکر نمیکنم از آب خوشش بیاد.به پسرم پیشنهاد دادم حمام خشک بکنیم.یه کف درست کنم با شامپو بچه،بزنم سریع،بعد با دستمال مرطوب بکشیم،بعد خشک کنیم.سشوار که اصلا نمیشه نزدیکش ببریم.خیلی میترسه.الان تهران خیلی گرم شده،حدود ۲۷ درجه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد