یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

یه خورشید درخشان

مطالب اجتماعی، کانال تلگرام @starish_shop,اینستاsoheildeco

غذا دادن به حیوانات

پیرو اون پستی که قرار بود بذارم،اندر احوالات من و شوخی های خدا، من یه پیج دارم ،البته متروک شده،توش اطلاعات مربوط به مشکلات محیط زیستی میذاشتم،غذا دادن به گربه ها،موش ها،خلاصه میگفتم غذا ندید،سگ ها رو براشون غذا نریزید،از این صحبت های منور الفکری.

بعد زد و گربه دار شدیم،این پیشول،کوچولو بود،باید براش غذا میپختم،میخورد،یه کم که بزرگتر شد ادا و اصولش زیاد شد،چند بار غذا پختم،نخورد،نمیتونستم بذارم خراب بشه یا بریزم دور،یواشکی تو یه ظرف پنیر می یختم،میبردم پایین،یه گوشه میذاشتم برای گربه ها،کیف میکردن،همه اش رو میخوردن،منم همون جا پیاده روی میکردم،مواظب بودم همسایه ها نبینن،بعد هم که تموم میشد،یواشکی با دستکش میانداختم تو سطل زباله.و این کار همچنان ادامه داره.

خلاصه که زیاد منم منم نکنید،خدا اینجوری جوابتون رو میده.

نظرات 6 + ارسال نظر
منجوق پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 ساعت 08:49 http://manjoogh.blogfa.com

تو این مملکت آدمها صاحب ندارن چه برسه به گربه ها
نهایتا خودت میتونی ببریشون عقیم کنی معمولا خیلی از کلینیک ها برا گربه های خیابونی تخفیف هم میدن . عقیم کردن گربه های نر راحت تر هم هست اما اگر یک وقت تصمیم گرفتی این کار رو بکنی تنهایی این کارو نکن حتما با یکی از خانم ها یا آقایونی که حامی گربه هستند تماس بگیر اونها راه و چاه رو بهت نشون میدن و شاید حتی بخوان تو هزینه ها هم بهت کمک کنن. اما تا اون موقع بهشون غذا بده البته با رعایت نظافت.

ممنون منجوق عزیز.

منجوق سه‌شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 09:08 http://manjoogh.blogfa.com

دیدی گفتم این بهترین روشه
بعد هم وقتی به این طفلی ها غذای سالم ندی هر اشغالی رو میخورن و میمیرن و گاهی هم مرگ پر دردی دارند من حتی گربه هایی رو دیدم که از فرط گشنگی مدفوع پرنده ها رو لیس میزدن و تازه این خوبشه بعضی هاشون از فرط گشنگی پلاستیک هم میخورن و من کماکان اطمینان دارم که غذا دادن به حیوانات کار درستیه منتهی حتما باید نظافت را رعایت کنی
حتی یه بار که گربه های خودم گشنه بودن دیدم یکیشون گیره پرده رو برداشت فرار کرد و میخواست یه گوشه اونو بخوره

انقدر غصه میخورم وقتی گربه های ضعیف و نحیف رو میبینم.کاش براشون یه برنامه درست و درمون بود،عقیم کردنشون،نگهداری ازشون.

نسرین یکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت 15:07 https://yakroozeno.blogsky.com/

سهیلا جون تو و مهربانو مدام منو وسوسه می کنید گربه بیارم

حالا روش فکر کن،ولی مسولیت بزرگیه،ما چهارنفری بهش میرسیم.

مینو یکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت 03:20 http://milad321.blogfa.com

سلام سهیلا جان
من هنوز هم نتونستم با این قضیه کنار بیام.عروسم دو تا گربه داخل آپارتمان داره ودو تا را هم داخل بالکن نگهداری میکرد.بیرونی ها خیلی مریض بودند ومبلغ قابل توجهی براش هزینه کرد.بالاخره هم بعد از حدود دو سال فوت کردند.دو تای داخل آپارتمان هم خیلی دنگ وفنگ دارند.عروس وپسرم ومن حساسیت داریم.دکتر به عروسم گفته یکی از موارد حساسیتش مربوط به گربه هست .من هم دارم مرتب دارو میخورم.ولی عروسم اگه داخل حیاط ومحوطه گربه مریضی ببینه باز هم مشغول دوا درمان اونها میشه

مینو جان میدونم سخته،خیلی هم سخته،ولی به عنوان کسی که هر دو طرف خط بوده،بدون اون عشقی که حیوانات به انسان میدن،با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.من هنوزم کمترین ارتباط رو با پیشول دارم.ولی لز محبت،قل قل میزنم براش.

مریم شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 16:59 http://mabod.blogsky.com

سلام سهیلا جان
من تا حالا به گربه ها غذا ندادم ولی برای پرنده ها نون خرد ریختم

مریم جان،اگر یکسال قبل بود،برات میرفتم رو منبر،که چرا نباید داد.الان فقط ،دریچه آه میکشد.

صفا شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 13:32 http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

چقدر عالی من هم اینکار رو میکنم از هجوم هیاهوی گربه ها برای خوردن غذا بینهایت لذت میبرم .
مطالب ثبات رو هم در مذمت غذا دادن می‌خوندم و با وجود مخالفت اظهار نظری نمی‌کردم . و چه خوب که نظرت عوض شده.

نظرم عوض نشده،فکت های علمی رو نمیشه انکار کرد،ولی نمیدونم راه درستش چیه،همیشه فکر میکردم وقتی پنجاه ساله بشم،خیلی چیزها رو بهتر میفهمم.الان میبینم،از هر طرف که رفتم،جز وحشتم نیفزود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد